Gå til innhold

Halsbrann som fører til oppkast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32+4 uker på vei. Har i mange måneder vært plaget med halsbrann. Men nå de siste dagene har det vært så ille at det faktisk har ført til oppkast. Noen andre som har opplevd det? Er det farlig for fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever også det av og til.

Det er ikke farlig med mindre du kaster opp så mye og ofte at du blir dehydrert. Har du mistanke om det, bør du ta en tur til legen.

Halsbrann er noe dritt, men det gir seg når barnet kommer, så hold ut. :)

Skrevet

Hør med apotek eller lege om du kan bruke Pepsidduo under graviditeten.

Skrevet

Gaviscon fungere veldig bra,iallefall hos meg. Men det smaler helt forferdelig!

Skrevet

Kommer an på hvor ille det er.Jeg hadde mye halsbrann i sv.skapet, men de siste to ukene ble det bare værre og værre, og alt kom i retur. jeg fikk omgangssyke, så trodde det var derfor jeg spydde, men skjønte det var noe annet da det varte i mange dager. Tok kontakt med lege, og da ble det fart på sakene.(husker ikke navnet på diagnosen)

Hvis det er så ille at det kommer opp med engang nesten, og halsbrannen blir kraftigere enn vanlig ville jeg nok ringt legen, for sikker hets skyld. uansett er det jo kjedelig å holde på sånn.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er 36 uker på vei og har merket at kvalmen har kommet tilbake den siste tiden ja. Dersom jeg får for mye magesyre, blir jeg kvalm og kaster opp. Derfor knasker jeg en del Link fortiden som forebyggende :) Dette hjelper i alle fall meg.

Skrevet

Dette er ikke noe farlig for barnet, bare veldig ubehagelig for deg. Jeg har gså veldig mye syre og halsbrann. Det du beskriver er "sure oppstøt" og kommer av at magen produserer for mye syre og lukkemuskelen er slapp i svangerskapet.

Jeg fikk tips om å gnaske på en neve mandler innimellom for dette demper syreproduksjon og lindrer halsbrann. KJEMPEEFFEKTIVT!!!

*Og billig og godt og sundt.

Fettsyrene og vitaminene i mandler er superbra for både deg og barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...