Gå til innhold

4mnd og mye tull på nettene... Noen med tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt sovner fint på kveldene, oftest mellom kl.18 og 19, litt avhengig av når siste duppen var. Så sover han til rundt kl.23-00, da er det ammetid og tullet begynner. Han ammer altså og må rapes etterpå, hvis ikke gulper han. Når jeg så legger han i sengen sin igjen er han lys våken og ligger og skravler og prøver ut alle lydene han kan i en drøy time. Vi (han og jeg) sovner så i 01.30 tiden og får sove til kl.3, da er det ny runde med amming, raping og en drøy time med skravling... Sovner igjen ca.4.30 også er det morgen kl.6.30 (senest).

Nå er jeg alene hjemme med mine to små i helgen og merker det jo ekstra godt. Må også legge til at jeg sliter med å sove når jeg først får muligheten, og selv om jeg legger meg tidlig (rundt kl.21), får jeg ikke til å sove før første amming....

Noen som har noen gode tips?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at han svært sjelden sovner når jeg ammer han, så å rape han mellom hver pupp funker ikke da han uansett blir like våken.

Skrevet

Du er "heldig" siden han i hvert fall ligger i senga si og skravler med seg selv.

Jeg har minst like mye tull som deg, bortsett fra at min 3 måneder gamle baby skriker om han blir lagt ned igjen etter amming og krever å bli bysset i søvn igjen. Noe som gjerne kan ta opptil 2 timer.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt babyen på eget rom.

Kan jeg spørre hvordan babyen din sover på dagen? Når og hvor lenge? Og når er siste duppen?

Beklager at jeg ikke kunne komme med noen gode tips.... :-)

Skrevet

Bør vel ikke klage nei, men for meg blir det alt for lite med 3 timer usammenhengende søvn iløpet av natten... Har vært bedre, er først nå han har begynt å tulle såpass mye. Men går seg vel til det og..:)

Min lille sover godt på dagen. Han har ingen faste sovetider enda, men når han har vært våken en time-halvannen er han trøtt og sovner igjen. Har funnet ut at det er veldig viktig at vi legger han ned FØR han blir overtrøtt og heller tåle at han ligger litt i senga si og skravler før han sovner. Bedre det enn en overtrøtt baby som bare hyler..;) Han sover vel ett par timer av gangen, litt kortere dupp på ettermiddagen. Sover nok totalt 3-4 dupper i løpet av en hel dag...:)

Skrevet

Jeg er enig med Mamma Mia om det med å legge han på eget rom. Så ikke om du hadde svart på om han gjør det?

Lille jenta mi er strax 4 måneder, og hun har ligget på eget rom siden hun var litt under 2 måneder.

Vi hadde vel også en del problemer med at hun våknet hver 1,5 til 3 time hele natten igjennom og hun var ikke sulten engang...Dette forandret seg helt da vi la henne på eget rom. Med det samme sov hun lenger og lenger for hver dag som gikk, og per i dag våkner hun bare èn gang!Og det er gjerne i 05 tiden. Da har hun sovet siden 20-21. Kjempe deilig!!!

Vi tror hun var alt for oppmerksom på at vi var i samme rom, hun luktet oss og hørte oss, og dette gjorde at hun våknet mye lettere. Barna forbinder jo oss med mat, lek og moro. Nå når hun blir lagt i sengen sin, skjønner hun at det er natten. Viktig å få med at vi aldri legger henne der ellers, om dagen sover hun i stuen f.eks.

Tjaa, ellers har jeg vel ingen andre gode råd, men det der med eget rom er hvertfall alfa omega!!!!

Lykke til:)

Skrevet

Han sover sammen med oss, så kanskje vi må prøve eget rom. Får vel bare få opp dampen og pusse opp nye rommet til jenta vår, for han skal få hennes gamle. Så får vi jo håpe at det gjør nytten...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...