Gå til innhold

Kan det være framfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter noen ganger når jeg skal tisse, klarer ikke presse ut urinen skikkelig hvis blæra ikke er helt full (virker slik i allefall).

Noen ganger føler jeg et slags press i underlivet, spessielt i område der klitoris er. Får også et press rett under magen der urinblæra er.

Av og til kommer det ilinger og smerter i magen pga dette. Virker som om at det er resturin i blæra som gjør det.

For når jeg klarer å tisse ut alt sammen forsvinner det presset.

Jeg har revnet grad 3 og det er 3 uker siden fødsel. Har ikke hatt problemer tidligere. Har kommet de siste dagene.

Kan det være tegn på framfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å sjekke selv. Stikk fingrene i skjeden. Press skikkelig, som om du må på do. (nr.2 ) Kjenn på den fremre veggen. Kan du kjenne at det buler ut noe ?

Uansett er 3 uker etter fødsel enda veldi tidlig å fastlslå noe som helst.

Skrevet

3 uker etter fødslen hadde jeg også vondt både her og der enda, også i blæreområdet.. Men nå 3 mnd etter er alt helt fint. Var vel bare litt hovent og sårt enda tenker jeg.

Skrevet

Unnskyld meg, men den der testen er litt for kreativ. Tror ikke mange leger ville gått god for den der. Det er helt bestemte måter å anslå om man har fremfall, og å stikke en finger opp i skjeden og trykke er ikke en av dem. Jeg vet, for jeg har blitt sjekket flere ganger.

3 uker siden fødselen er veeeldig kort tid. Ta det med ro, og ta det opp på 6 ukers kontroll.

Skrevet

Musklene i underlivet er slappere under graviditet og etter fødsel, dermed er ikke musklene sterk nok til å "presse" ut all urin. Men det er jo kjempekort tid siden fødsel, så ikke rart alt ikke er helt som det skal. Det blir nok bedre etterhver. Gjør knipeøvelser i mellomtiden :)

Skrevet

Så hvordan sjekker de da? ? ?

Skrevet

Tuuuusen takk for svar :) beroliget meg veldig.

Det med å stikke en finger opp selv å sjekke tør jeg ikke, har litt angst etter fødselen og tror jeg trnger tid på meg før jeg tør å kjenne etter selv, er redd for å kjenne noe som ikke skal være der.

Grunne til at jeg ikke har fått sett svarene fra dere tidligere og takket er fordi vi mistet internett rett etter jeg postet innlegget. Er veldig takknemlig for at dere tok dere tid til å svare :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...