Gå til innhold

Hvor mye bevegelse skal man egentlig kjenne rundt uke 17???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg lurer veldig på hvor mye bevegelse man egentlig skal kjenne i uke 17? Jeg har kjent bevegelse en stund allerede. Men de siste dagene har jeg ikke følt noe i det hele tatt. Er dette noe jeg trenger å bli urolig over når jeg bare en 17 uker på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kjenner ikke liv før de er rundt 20 uker på vei og noen må vente enda lenger før de kjenner noe.

Jeg var 18 uker da jeg kjente tydelig liv. Har kjent daglig liv siden da, men det er først når man er 26/27 uker på vei at man skal være obs hvis man ikke kjenner liv hver dag. SÅ du trenger ovehodet i være urolig :) du skal heller være glad for at du kjenner liv så tidlig.

Skrevet

Nehei.....alt er forskjellig fra person til person.Man skal ikke være redd om man ikke kjenner liv hver dag da...det er jo ikke unormalt.

Var hos jordmor på i forrige uke.Da spurte jeg fordi jeg er i uke 24 og har ikke kjent ordentlig liv enda.

Da lurte hun på om jeg hadde med papirer fra UL og med det samm sa hun,ja jeg tenkte meg det.Grunnen til at du ikke kjenner så mye enda er fordi morkaka di ligger foran baby og brukes som en pute(demper) men i disse dager slutter den å vokse i takt med baby og da begynner du å kjenne mer.Kommer sparkene da og det er noen dager du ikke kjenner like mye som andre,skal du ikke bekymre deg for babyen snur seg rundt innimellom og da kan den ligge med ryggen til å sparke innover.

Man skal ikke være redd om man ikke kjenner like mye hele tiden...ikke i uke 27/28 heller...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...