Gå til innhold

Urolig jente...


Tonje25

Anbefalte innlegg

Jenta mi er litt over 4 uker nå.. er mye våken om dagene, men er så veldig urolig! Hun klarer ikke ligge mer enn maks 5 minutter og noen ganger ikke i det hele tatt alene uten å begynne å gråte. Gir seg som regel når vi tar henne opp så tror ikke hun har noe særlig vondt. Virker som det at hun er oppmerksomhetssyk:-) Noen som har noen erfaringer på hvordan hun kan ligge litt alene uten å bli så urolig?

 

Har også ofte vanskelig med å finne roen når hun skal sove, kaver og fekter med armer og bein lenge før hun sovner. Vanlig? Uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 5 uker som er akkurat lik. Tror ikke det er helt uvanlig. Men skal sjekke med helsesøster på 6-ukerskontrollen, for han har også tendens til å kun ha hodet mot ene siden selv om han klarer å snu det. Vet ikke om dette med KISS-syndrom er reelt og dokumentert, men skader ihvertfall ikke å sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første datter fikk diagnosen KISS syndrom...Hun var så urolig og skrek og var aldri fornøyd + at hun spiste dårlig. Klarte aldri å sove over lenger tid og slet veldig. Ble også hengende etter motorisk da vi ikke fikk diagnose før hun var 6 mnd'er.

Etter 1 behandling var det som å få en ny datter. Hun begynte å spise, klarte og roe seg og fikk sove bedre. I og med at hun var så gammel når hun fikk diagnosen har det tatt lang tid å bli skikkelig bra. Tok over 1 år med intens trening og behandlinger før hun har blitt helt bra.

Så anbefaler ihvertfall å sjekke dette hvis det er noe dere mistenker KISS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg mener det er helt vanlig. Noen babyer er slik, og vil ha mye kos og oppmerksomhet, mens andre er mer rolige og kan ligge mye for seg selv.

 

Fekting med armer og bein er også vanlig, når de er så små har de ikke styring på armer og bein og de "går av seg selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er helt lik! hun kan ikke ligge mer enn 5 minutter alene, jeg er redd for å gå på do eller lage meg mat, ettersom hun kommer til og skrike ganske kjapt etter at jeg har lagt henne ned. om hun sovner på fanget eller ved puppen, og jeg legger henne i sengen våkner hun til med en gang og skriker. Om hun har sovet en god stund på fanget å er i dyp søvn er det ikke alltid hun våkner. dette er utrolig slitsomt! men jeg tror dette er helt vanlig! vi har bare barn som vil ha masse kos og oppmerksomhet:) vi får kose oss med dem mens de faktisk gidder og kose:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...