Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hva synes dere om disse navnene som jeg så i avisen....?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Stygge navn. Virker som noen har tatt navnet Theo og bare slengt på noe, og navnet Serander er som om de har tatt navnet Sander og bare slengt på to bokstaver til.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Liker ingen av dem! Nei og nei.., og fysjameg!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Serander er ikke det spor verre enn Leander. Theodoricus monachus var en norsk benediktinermunk i Nidarholm kloster på siste halvdel av 1100-tallet Hjemmesnekret på 2000-tallet? Oh yes!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 merkelige navn. Så mye sykt folk kaller barna sine, bare for å være original. Men hver sin smak..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Er dette navn på norske statsborgere, eller barn født i Norge, må da funksjonæren ved skattekontoret/folkeregisteret ha sovet i timen da han vurderte om navnet skulle nektes godtatt fordi det kunne bli "til stor ampe (ulempe) for barnet"?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Sikkert 10-topp navn om noen år.... Oppigjennom åra har jeg hørt så mange (for meg) nye navn. Som jeg har syns hørtes ut som man må krølle tunga trippelt for å kunne si. Og den umiddelbare reaksjonen da er at de ikke er fine osv. Men utrolig nok, vender man seg til det meste, og så er det som om navnet alltid har eksistert.... Selv liker jeg navn som er gode og velkjente navn. Mens andre syns det er kjedelig... Er det noe å diskutere i det hele tatt egentlig??
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Fordi? Der er ikke akkuart slik at de navnen ble laget i går. Theodoricus har til og med jeg hørt om i historien.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 theodricus the ridiculus!! Serander høres ut om et krydder.. Eller en urt eller no. Ihvertfall noe man har i spiskammerset, ikke noe en kaller ungen for... Hipp hurra for belastende navn! Vet ikke helt hvordan jeg skal uttale noen av disse engang:p SeRRander, SErander, SERander... Orker ikke å begynne på theo-et-eller-annet engang...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Grøss, jeg trudde slike pompøse, smakløse navn var tatt av plakaten for lenge siden... Må være flaut å vokse opp med, akkurat som de som het Bjarne og Harry når vi var ungdommer..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Serander er sånt et typisk ung-enslig-mor navn. Theodoricus er skikkelig pompøst, kunne vært kult som artistnavn for en kreativ kunstner av noe slag... Disse ungene kommer jo garantert til få et eller annet klengenavn av kameratene sine, hvem 10-åring er det som roper "Theodoricus!" over fotballbanen når de vil ha en pasning da?
*toppris* Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 uff nei, ikk enavn jeg vill ehatt på mine barn;) men heldigvis er smaken som baken;)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Også navnet Urinius "hører historien til". Men navnet har likevel vært nektet med begrunnelsen "til stor ampe for barnet". Påstått av den lokale folkeregisterfører, stadfestet av Justisdepartementet og endelig fastslått som gjeldende norsk rett (noen gir seg ikke så lett) av lagmannsrett. Og Høyesteretts kjæremålutvalg anså det "ikke som sannsynlig" at en anke ville føre frem.... Nei, man finner nok "historiske navn" jeg ikke ville skulle klebet med barnet til min verste fiende. SÅ vondt vil jeg verken han/henne eller barnet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå