Gå til innhold

THEODORICUS og SERANDER....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om disse navnene som jeg så i avisen....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stygge navn. Virker som noen har tatt navnet Theo og bare slengt på noe, og navnet Serander er som om de har tatt navnet Sander og bare slengt på to bokstaver til.

Skrevet

Liker ingen av dem! Nei og nei.., og fysjameg!

Skrevet

Serander er ikke det spor verre enn Leander.

Theodoricus monachus var en norsk benediktinermunk i Nidarholm kloster på siste halvdel av 1100-tallet

Hjemmesnekret på 2000-tallet? Oh yes!

Skrevet

merkelige navn. Så mye sykt folk kaller barna sine, bare for å være original. Men hver sin smak..

Skrevet

Er dette navn på norske statsborgere, eller barn født i Norge, må da funksjonæren ved skattekontoret/folkeregisteret ha sovet i timen da han vurderte om navnet skulle nektes godtatt fordi det kunne bli "til stor ampe (ulempe) for barnet"?

Skrevet

Sikkert 10-topp navn om noen år....

Oppigjennom åra har jeg hørt så mange (for meg) nye navn. Som jeg har syns hørtes ut som man må krølle tunga trippelt for å kunne si. Og den umiddelbare reaksjonen da er at de ikke er fine osv.

Men utrolig nok, vender man seg til det meste, og så er det som om navnet alltid har eksistert....

Selv liker jeg navn som er gode og velkjente navn. Mens andre syns det er kjedelig... Er det noe å diskutere i det hele tatt egentlig??

Skrevet

Fordi? Der er ikke akkuart slik at de navnen ble laget i går. Theodoricus har til og med jeg hørt om i historien.

Skrevet

theodricus the ridiculus!! Serander høres ut om et krydder.. Eller en urt eller no. Ihvertfall noe man har i spiskammerset, ikke noe en kaller ungen for...

Hipp hurra for belastende navn! Vet ikke helt hvordan jeg skal uttale noen av disse engang:p

SeRRander, SErander, SERander... Orker ikke å begynne på theo-et-eller-annet engang...

Skrevet

Grøss, jeg trudde slike pompøse, smakløse navn var tatt av plakaten for lenge siden... Må være flaut å vokse opp med, akkurat som de som het Bjarne og Harry når vi var ungdommer..

Skrevet

Serander er sånt et typisk ung-enslig-mor navn.

Theodoricus er skikkelig pompøst, kunne vært kult som artistnavn for en kreativ kunstner av noe slag...

Disse ungene kommer jo garantert til få et eller annet klengenavn av kameratene sine, hvem 10-åring er det som roper "Theodoricus!" over fotballbanen når de vil ha en pasning da?

Skrevet

uff nei, ikk enavn jeg vill ehatt på mine barn;)

men heldigvis er smaken som baken;)

Skrevet

Også navnet Urinius "hører historien til". Men navnet har likevel vært nektet med begrunnelsen "til stor ampe for barnet". Påstått av den lokale folkeregisterfører, stadfestet av Justisdepartementet og endelig fastslått som gjeldende norsk rett (noen gir seg ikke så lett) av lagmannsrett. Og Høyesteretts kjæremålutvalg anså det "ikke som sannsynlig" at en anke ville føre frem....

Nei, man finner nok "historiske navn" jeg ikke ville skulle klebet med barnet til min verste fiende. SÅ vondt vil jeg verken han/henne eller barnet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...