Gå til innhold

Raping etter amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig om de ikke raper? Jenta mi på 2 uker raper så og si aldri - jeg prøver alle triksene i boka (over skuldern, på magen, dunke i rompa, stryke ryggen...) men det er bare en sjelden gang det kommer en rap. Hun gulper ikke særlig mye heller, bare litt av og til. Gjør de tnoe? For jeg stresser det litt siden jeg vet at de skal rape - men hvor viktig er det hvos det ikke kommer? Sitter lenge men det er slitsomt særlig om natta....ammer henne i senga...

To gagner har hun derimot hatt et skikelig oppgulp som er gult, og da sliter hun lenge med å få alt opp og ut, og så er det vel litt surt sikert siden det har vært litt fordøyd. Da gurgler hu og det er ordentlig ubehagelig, blir helt rød og liter med å trekke pusten (men hu skriker da så luft får hun). Har det noen sammenheng?

Hun sluker mye luft når jeg sitter og ammer, så jeg ligger som oftest. Da gåt det bedre, og hun setter det sjelden i halsen, noe hun gjør hele tida når jeg ammer sittende.

Noen med tips? Gjør det smme nå som jeg gjorde med førstemann men det funker liksom ikke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..nei, hvis du har prøvd alle triks i boka, er det vel kanskje ikke så mye du får gjort med det uansett, kan jo liksom ikke TVINGE rapen ut av henne heller;) Men har du prøvd å reise deg hurtig opp, med henne på skulderen? Da kom det ofte en rap hos oss ihvertfall.

Hvis luften ikke plager henne, kan jeg ikke helt skjønne at det er så voldsomt stress med denne rapinga heller da- det er vel bare for å forhindre eventuell magevondt at man raper dem...? Og har hun ikke vondt i magen, plages hun vel heller ikke=)?

Skrevet

Neh, raper hun ikke så raper hun ikke. Stressa aldri med det med lille her i alle fall- selv om hun var en storgulper. Forsøkte en periode å slavisk rape henne etter pupp, men det hjalp ingenting på gulpinga. Og siden hun ikke var nevneverdig plaga med luft i magen eller andre magerelaterte ting, lot vi det fare og gav katta. Tok henne opp om hun var misfornøyd etter mat, og da kom det gjerne en rap etterhvert, men var hun fornøyd så fikk hun ligge. Berget mye god nattesøvn på det i grunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...