Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Og hva er ditt beste tips for at et forhold skal fungere ?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 5 år! Vi ble sammen da jeg var 31 og han 29. Beste tips? Vi hever aldri stemmen til hverandre. Forsøker å løse problemene med en gang de oppstår og ikke bærer på nag i lange tider. Gir hverandre frihet til å pleie egne interesser og hobbyer. Snakker masse sammen om alt mellom himmel og jord. Det betyr ikke at vi aldri har uoverenstemmelser altså...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 8,5 år. Være kjærester lenge før man flytter sammen. Snakke mye sammen, spessielt om de viktige tingene før man flytter sammen(barn,penger, husarbeid osv osv). Trives i hveradres selskap uten å måtte gjøre noe hele tiden. Kunne være uenig om ting uten at man da med en gang skal gå fra hverandre. Man kan ikke være enig i alt men må kunne komme frem til kompromisser.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Snart 4 år . Mitt beste tips er å stole på partneren sin .Og at man har litt privat liv (ikke sjekke tlf ,mail ,post osv)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Vi har vært sammen i 16 år. stole på verandre, ikke gå i sinne, være individer ha noen egene og fellles venner.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 8 år her! Vi har et veldig åpent forhold,krangler sjeldent men har ofte gode diskusjoner Tok oss tid til å bli ordentlig kjent med hverandre før vi flyttet sammen. Bodd sammen i snart 3år. Gjensidig respekt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 10:28 Som jeg skulle skrevet det selv. Helt sånn er vår oppskrift også!! Og vi har det fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 3 år. (men er sammen for andre gang) Gode råd er respekt for hverandre! Og evnen til å se den andre. Om han har en dårlig dag/er sliten etc, og ta hensyn. Være snill og gi hverandre masse kjærtegn. Vi har faktisk enda ikke kranglet, selvom vi har vært uenige. Man MÅ jo ikke være enige i alt heller, så lenge det går greit å ikke bli enig :-) (gjerne om småting, da..) Også har vi like mål og drømmer om fremtiden, like ønsker for hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Vi har vært sammen i 2 år. Før det var jeg i et 5 års forhold. Tips til å få det til å fungere (etter min erfaring fra et tafatt forhold, til ett mye bedre forhold): -innse at ingen er perfekt. Alle har/gjør feil og har negative sider ved seg selv. Aksepter det. Mange kan virke så perfekt ute blant folk, men på privaten må man få lov til å vise sine negative sider, og få utløp for sine frustrasjoner -Vis interesse for din partners interesser, uansett om du egentlig ikke er så interessert. Men prøv! Viktig at man ser hverandre og viser forståelse for det den andre driver med. -Forholdet er ikke dårlig fordi om man er uenig om mange ting. Men respekter hverandres ulike meninger. -Å ha et felles verdi grunnlag mener jeg er veldig viktig. -behandle din kjære, slik som du vil bli behandlet selv. - ikke hakk på hverandre. Man setter mer pris på mennesker som respekterer deg for den du er, og snakker til deg på en ordentlig måte. Ikke rart folk er utro, hvis de blir konstant hakket på og kritisert hjemme hver dag... -ikke forvent at alt skal være så romantisk bestandig. Livet består av flest hverdager. Ta vare på det gode, og nyt det hvis du har en mann som elsker deg for den du er.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 vil også bare tilføye det som noen andre har sagt, at man trives i hverandres selskap, uten å hele tiden måtte gjøre noe sammen. Vi pleier å sitte i stua. Min mann spiller pc-spill eller ser tv, mens jeg sitter og leser blader i sofahjørnet. SÅ småprater vi innimellom. -og respekter at man er individer også. Man trenger ikke gjøre alt sammen. At kjæresten vil ut å ta en fest med kompiser er ikke negativt. Man trenger stimuli fra andre miljøer også, som fra kompisgjengen, arbeidsplassen osv. Her gjelder det å finne en balansegang. Selv om jeg elsker samboeren min, og at vi trives med å være i hverandres selskap, så koser jeg med glugg på venninnekvelder også. Noen gang trenger man å dyrke interessene sine med andre. Min mann synes ikke alltid det er så gøy å høre på alt jentesnakk, da er venninner kjekt å ha. Og jeg synes ikke det er like interessant å snakke om biler, pc etc, så da synes jeg er det er ypperlig at han kan bruke disse interessene på kompisene. hilsen anonym 11:48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå