Gjest Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hørte at han våknet i 7-tiden, hørte at han var på kjøkkenet og romstrerte. Sovnet igjen og bråvåknet kl. 08. Gikk ut på stua, der satt han. Han hadde lagd seg en brødskive med kaviar, hentet seg en yoghurt og et eple som han hadde vasket. Hadde også hentet seg et glass juice og et glass melk. Må si at jeg ble en smule stolt da. Vi har i en lang periode blitt vekket av han kl. 05 om morgenen, så det var for det første veldig godt å få sove lenge i dag og for den andre var det så fint å se at han hadde fikset seg frokost selv. : ))))))))))
therehag Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Så flink gutt du har da! Skjønner at du er stolt:)
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 uff, skjønner jeg er et bekymret vesen..jeg ville fått panikk med tanke på alt som kunne skjedd, jeg...imponerende at du klarer å sovne mens en 3-åring romsterer på kjøkkener ditt. men imponerende at han fikser seg selv, ingen tvil om det
Grigri m/3 gutter Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Kjempeflink! Min også viser tegn til å bli selvhjulpen på kjøkkenet, men han får ikke lov å styre alene pga han elsker toast og vet hvordan brødristeren brukes... :/ Får gjemme den bort hvis han begynner å stå opp selv.
Ranveig R Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Så deilig! Guten vår blir 4 i september, men påstår hardnakka at han ikkje klarar å opne kjøleskapet. Har prøvd eit par gongar, men gir opp. Håpar han snart finn ut at det er praktisk å kunne det. Her legg vi fram eit eple om kvelden, i tilfelle småen våknar før oss. Då set han seg og ser Playhouse og kosar seg med eplet sitt i fred og ro til lillesøster våknar )
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 hmm..jeg er nok også litt bekymret meg. hadde ikke latt mitt barn spise epler, druer el. uten tilsyn. Har sett og hørt om altfor mange stygge ulykker til at jeg ville turt det
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Takk : ) Det er ingenting på kjøkkenet som er farlig for han. Skarpe kniver er utenfor rekkevidde, også brødrister og andre elektriske ting. Han har alltid vært av den fornuftige typen, finner aldri på noe tull, så jeg stoler på han. Jeg har soverom rett over gangen for kjøkkenet så jeg hadde våknet om det skulle skje noe. Han har stått opp alene i et halvt år ca, men han har som regel bare satt seg ved stuebordet og puslet puslespill, også har sambo lagd litt mat og skiftet på han før han drar på jobb. Pleier ikke å ligge så lenge etter at han har stått opp heller. Noen ganger kommer han inn på rommet og vekker meg, men tror han liker den stillestunden han får når han står opp alene (slippe en innpåsliten lillesøster...hehe). Som regel ligger jeg bare og halvsover, men i dag sov jeg godt den ene timen. Fortsetter han sånn så er det vel ikke så lenge til jeg får frokost på sengen...he-he.
nicknavn Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Så flink han var:-) I fare for at jeg kommer under kategorien dårlig mor, så står min 3,5 åring også opp alene, han spør om det hver morgen om han får lov. Han gir utrykk for at han syns det er veldig stort å få lov til det. Som oftes sover jeg bare med et øye når han er oppe, men jeg sovnet også skikkelig i dag og sov faktisk til 09.15.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Flink ja:-) Vår snart 3 åring har stått opp alene om morgenen siden hun "slapp" sprinkelsenga når hun var 2 år. Henter seg youghurt selv... Hun lukker dørene inn til soverommet vårt og er muse stille Slår på TV (vi setter den alltid på NRK super når vi legger oss) Jeg er ikke redd for å la henne være alene og synes det er veldig fint å la de være selvstendige. Det å la en 3 åring spise eple alene ser jeg virkelig ikke noe problem med, hun klarere seg selv når jeg tar meg av babyen.... som hadde kolikk slik at hun krevde en del de første mnd også.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Heldige deg!:-) Har en datter på 3,5 år,og hun kan ingenting alene..Om morningen når hun våkner er det rett inn til meg og skal ha hjelp til leker og alt mulig.Hun vil heller ikke leke alene på rommet sitt som er vegg i vegg med våres..Jeg drømmer om å avogtil få lov å ligg litt å våkne før jeg må være på farten;o)
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 Jeg sier det fordi jeg på sykehuset der jeg og venner har jobber har sett og hørt flere episoder med barn som har skadet seg, eller verre på druer og i et tilfelle eple. De fleste ganger går det bra, men har man sett at det ikke gjør det setter det en støkk i deg. Jeg tror ikke dette er noe de fleste bekymrer seg over, men jeg som har opplevet å se at det går galt er forsiktig med dette. Synes ikke det er noe rart, eller hysterisk, at dette har påvirket meg, og mine kollegaer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå