Gå til innhold

Andre som har småttis som våkner altfor tidlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er nå 5 mnd, og jeg har prøvd så mye rart.. men det funket godt når jeg ikke lot han få sove etter kl 17. Da la jeg han rundt 19 for da gikk det ikke lenger, så spiser han rundt mellom 01-02 og våknet da igjen ca 06-07..

Men nå har han begynt å våkne rundt 23-01 og er lys våken mellom 04-05 og da vil han opp. Jeg har prøvd å la han ligge og kanskje sovne igjen men det skjer ikke, fordi han har nå oppdaget stemmen sin og den bruker han så det holder hehe.. og da er det i grunn bare å stå opp.

Da er han våken en time ca så vil han sove i vogna enten inne eller på verandan.

Skal jeg prøve å la han få en lur til på ettermiddagen frem til 18 kanskje og heller legge han senere??

Jeg har prøvd på det men han er så grinete på kvelden så derfor valgte jeg den løsningen jeg nevnte over her men fytti og stå opp så tidlig uff det blir en lang dag gitt..

noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en gutt som gjør skikkelig som det passer seg med nattsovingen for tiden. Fra å sove fra 7-7 med en mating om natta, ble det helomvending rett før han ble 3 måneder. Siden da har han stort sett villet stått opp før 6. noen ganger så tidlig som halv 5 (hjelpes...). I det siste har han hatt noen dager han har sovet mye lengre og i dag sov han helt til 8!

Vi har igrunn bare fortsatt med de rutinene vi har hatt før, og håper at det går seg til etterhvert. Nå er han 4 og en halv måned. Håper det stabiliserer seg snart.

Skrevet

Bolla her er også 4,5 mnd gammel, og har lenge vært flink og sovet til klokken 9 på morgenen, etter å fått mat klokka 6. Nå er hun inni en periode der hun våkner første gangen 5, og deretter vil opp rundt 6! Legger henne ned for å prøve å "tvinge" henne til å sove litt mer. Idag sov hun helt til halv 9, så var fornøyd med det.

Skrevet

Jenta mi på 6,5 mnd våkner mellom 05 og 0530 hver dag uansett når hun legges. I går prøvde vi å la henne ha to lurer på dagen i stedet for tre, men hun sov helt likt som vanlig på natta og våknet kl 5.

Jeg har innfunnet meg med at det nok er slike perioder, og prøver å legge meg tidlig. Heldigvis sover hun et par timer fra ca kl 07, da sover jeg samtidig med henne.

har følelsen av at hun ikke lar seg påvirke... Har selvfølgelig forsøkt å legge henne senere for kvelden, men det er kl 19 hun skal legge seg, ellers blir det bare bråk!

Skrevet

Gutten min står opp klokka 4 uansett katti æ legge han, men for at han ska få nåkk søvn i døgnet legge æ han rundt klokka 18 :-)

Du kan jo prøve me rullegardin/svartsekk foran vinduan å kanskje en skvett melk når babyen din våkne? Kanskje d gjør at h*n blir trøtt ;-)

Æ har innfunne mæ me at han e mårramenneske, akkurat som mæ sjøl :-) Å vi har d kjempe koselig ilag på mårrakvisten ;-)

Skrevet

Så det er fler småtroll som er tidlig oppe hehe godt å høre..

Jeg prøvde i kveld og la han sove fra 17 til 18 så var det stell og mat men mat ville han ikke ha, kl var 19.30 og han var et helvete å legge, overtrøtt og skikkelig kaos.. sovnet til slutt men fytti for en kveld, da er det jaggu bedre å stå opp tidlig hehe.. får se når han våkner igjen.

Har rullgardin osv og han får flaske på morran men vil ikke sove igjen,

Han har også begynt å skrike noe sinnsykt med stemmen sin hehe må jo bare le også men fytti det er virkelig støy i han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...