Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37+3 i dag. Siste 1,5 uker har babyen ligget i samme posisjon, med ryggen mot venstre og beina mot høyre (hodet ned). Trodde hodet hadde festet seg, for det var langt nede i bekkenet ved forrige kontroll. I natt har h*n imidlertid rotert igjen, og har nå ryggen mot høyre og beina mot venstre.

Betyr dette at hodet ikke er i nærheten av å ha festet seg? Er det andre førstegangs hvor hodet festet seg sent/ikke festet seg før fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer litt på dette selv jeg, raff... jeg er nå 37+5, førstegangs, og hodet ligger godt nede i bekkenet. siste uka har jeg kjent mye nedpress og har kanskje hatt en mistanke om at hodet er i ferd med å festes. men her danses det rumba for alle penga! rumpa svinger fra side til side minst et par ganger til dagen... men så tenkte jeg at kanskje de har såpass mye bevegelsesfrihet selv om hodet er festet? vi kan jo snu på hodet når kroppen står still, så da kan kanskje babyen snu kroppen mens hodet står stilt? hehehehe.... litt mer eller mindre logisk tenkning fra mi side! ;)

noen som vet?

Skrevet

Hode festet seg aldri med noen av mine barn, ikke første heller, men han lå langt nede på slutten da, så var ikke langt unna at det festet seg. Ble igangsatt på termindagen og da var det ikke festet når de satte meg igang, men festet litt ut i fødselen.

Skrevet

jeg hadde termin i går og det har akkurat festa seg. har vær knapt festet en stund men...

førstegangs her og :)

Skrevet

jeg er 38+3 og førstegangs.. var på kontroll i går og hodet var ikke festet og det låg heller ikke langt nede i bekkenet... bare håper at ikke vannet skal gå nå før hodet er festet.. spennende tider vi har i møte gitt...:)

Skrevet

har 2 stk og hodet var ikke festet på noen av de før timen før jeg fødte. :)

Skrevet

Er det så viktig at hode må være festet da? Jeg skjønner ikke det jeg. Det har jo bare med hvor mye plass det er til babyen der inne... Greit for babyen å ha litt plass oxo da på slutten stakkar:) Eller er det feil???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...