Mom for two Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Hun sitter ikke selv, ruller rundt fra rygg til mage bare innimellom, det virker ikke som om hun er så veldig gira på så mye mer. Vil nesten ikke ha fast føde, spiser noe grøt samt 4mnd middagsglass. Hun brekker seg så fort hun får noe annet enn dette. Liker ikke frukt, andre middagsglass eller maten jeg lager selv. Så fort hun får noe som ikke er 100% most brekker hun seg til hun sprutspyr. Dette er veldig frustrerende. Ikke har hun fått tenner , kan ikke engang kjenne antydning til at de er på gang enda heller. Er det bare jeg som er utolmodig eller ?
Rååååsa på ball Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Synes du er utålmodig jeg Hun er kanskje litt tregere enn gjennomsnittet men ikke mye. Min snuppe er på samme måte (7 mnd), ruller fint fra rygg til mage men har bare rullet andre veien et par ganger, nekter å spise annet enn pupp og grøt (som MÅ blandes med mm) kaaaanskje litt frukt, sitter litt selv om jeg setter henne opp men må passes på HELE tiden, nekter å stå på bena sine osv. Synes bare hun er herlig jeg, og lat hehe førstemann var helt ekstrem andre veien så jeg synes i grunn det er litt deilig med en som er litt mer bedagelig. Nyt babytiden du, hun begynner tidsnok å komme seg rundt i verden på egenhånd.
AO3 Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Du kan jo ta det opp med helsesøster, som i motsetning til oss ser babyen din... Knerten blir åtte måneder om en uke. Han lærte seg å sitte for ca en uke siden - det gikk fort! Plutselig kunne han sitte selv, det var nesten fra en dag til neste, og nå vil han ikke gjøre noe annet enn å sitte. Han snur seg over fra rygg til mage hele tiden, men den andre veien er det helt tilfeldig. Grøt går ned, men ikke mye annet - middag er vanskelig, han begynner å skrike hvis jeg forsøker å gi ham fruktmos! Ingen tenner her i gården, heller - husk at det egentlig er like greit at de ikke får tenner så kjempetidlig. Med andre ord: Ikke så forskjellig fra jenta di, med unntak av rullinga (sittinga kom jo først for en uke siden her i gården).
Dr Mcstuffins Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Hvis du er bekymret så tar du kontakt med helsesøster. Men utviklingen til de små er veldig individuell, noen er ekstremt tidlig og andre veldig trege. Personlig så tror jeg ikke det har så mye å si når det gjelder fremtiden. Vet om en som gikk når h*n var 8 mnd gammel, h*n er voksen nå og ikke spesielt voksen (en slask som ikke eier nåla i veggen, ikke klarer/gidde å holde på en jobb osv osv..) Vet om flere som har hatt de små hos fysioterapaut eller kiropraktor og etter behandling der så har utviklinga løsna. Kan jo være skjevheter/stivheter som ikke er mulig å oppdage for oss som kan hindre de små i hverdagen. :-)
Miss Dynamite Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 dattra mi blir 8mnd nå... hun sitter,mn ruller ikke eller no slik..... vi går fast til fysio da... hun er litt sen i utviklingen men..det kommer seg vel!!!
Frøken Freken Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Hei - jeg skreiv et lignende innlegg for ca 3 uker siden:) Jenta mi er 9 mnd i morgen. Hun spiser lite, men etter hun begynte med brød tolererer hun mange forskjellige konsistenser og matvarer. Jeg har vært litt bekymret fordi hun ikke åler seg avgårde, og virker litt passiv. Snakket med helsesøster som konstaterte at hun er sterk i armer og bein, og mente at den dagen snuppa ser noe poeng i å flytte seg fra a til b så kommer hun til å begynne å åle seg. I går ålet hun seg baklengs over stuegulvet. Hun fikk sin første tann for 1 uke siden, og mange gjetter at hun er 5-6 mnd fordi hun er så liten. På den annen side - hun er påfallende sosial, søker blikk-kontakt med folk og babler i vei. Hun har også nettopp lært seg å vinke. Prøv å ikke uroe deg - de er forskellige - og før eller siden så lærer de det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå