Gjest Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 ...var på besøk hos min farmor i dag, og etter en bedre middag sank jeg, lillesnupp og farmor sammen i sofaen mens pappa'n klargjorde seg for å gå på butikken med storesnupp. Og storesnupp lekte tilsynelatende stille og rolig på gjesterommet der lekene står. Helt til pappa'n går for å hente henne, og oppdager at hun har låst døra. Fra innsiden, med nøkkel, nøkkelen står i låsen, og den er vridd så den står på tvers. Hurra! Og som om ikke det er nok, jenta forstår svært lite av det som blir sagt, har nedsatt hørsel og kan vanligvis ikke å låse/låse opp dører. Og hun sitter i andre enden av rommet, sannsynligvis med ryggen til, og leker med en boks tusjer. Dobbelthurra Det gikk ikke lange tiden før hun oppdaget at hun var innelåst desverre- men etter en ti minutter/kvarters-lang evighet med tidvis panisk hyling fikk vi roet henne ned med prat og "Lille Petter Edderkopp", og etter enda en evighet (det gikk sikkert tre kvarter alt i alt) og lettere demontering og maktbruk fikk vi omsider vridd nøkkelen tilbake nok til å poppe den ut på hennes side av døra, sånn at vi fikk låst opp fra utsiden. Puh! Og en meget overrasket toåring ble overfalt av sin far i ren glede over å få henne ut ...og jeg håper det blir lenge til neste gang jeg trenger å lokke med barneTV og gjenta "kan du vri på nøkkelen, lille venn?" femtenhundre ganger... Tusjene var forresten ikke vannfaste heldigvis, så vi fikk til overmål ordnet opp i skadeverket igjen før vi dro også
Gjest tannkremtube Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Huff av meg - foreldres skrekk det der...
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Ja, det var jaggu ikke mye gøy mens hun stod der og hylte panisk og dro i dørhåndtaket Men, som den evige optimisten jeg er visste jeg jo innerst inne at det ville gå bra og at det bare var om å gjøre å holde seg rolig å snakke med henne så vi ikke forsterket redselen hennes. Og det funka jo heldigvis Men for ettertiden kommer jeg nok til å lagre nummeret til en låsesmed med døgnvakt, for det var jaggu ikke mye vits i å ringe securitas sin vakttelefon (kom til telefonsvarer og de ringer vel glatt opp igjen på mandag og spør om de skal komme og slippe ut toåringen tenker jeg...)
Mockanin Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Huff, godt dere fikk henne ut igjen. Hadde en lignende episode med eldstemann når han var 2-3 år. Han låste seg inne på soverommet mitt og farens. Det verste var at vinduet var åpent og vi bodde i 8 etg. Jeg viste at det ikke var noe der inne han kunne stå på for å komme opp til vinduet og i tillegg hadde jeg et tørkestativ fullt av klær forran. Men jeg kan love deg at det var en ganske så nervepirrende tid før jeg fikk han til å forstå at han måtte ta ut nøkkelen, klarte ikke den siste lille "vrien" for å låse opp døra, og dytte den under døra. Gjett hvem som begynte å låse døra til soverommet når det ble tørket klær under åpent vindu.
HegeAE Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Men, kvifor i all verda ha nøkkelen ståande i døra på innsida av soverommet da? Trudde det var vanleg at ein ikkje hadde nøkkel på innsida av soverommet eg da. Låser ein soveromsdøra no for tida og? Har ikkje vert noko vane med det her i min familie.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 oooh, skummelt! Da hadde jaggu jeg hatt hjertet i halsen jeg og gitt. Gjesterommet til farmor er heldigvis nokså lite farlig for barn, så det verste hun kunne gjøre var vel å rasere bøker og fotoalbum - eller tagge på hvite vegger og dører med vannbasert tusj Rart hvordan den siste "kneika" for å låse opp ei dør alltid er så tung at de ikke greier det- samtidig som de tydeligvis fint klarer å låse _igjen_ døra... Flaks for oss var at vi hadde flere nøkler som passet, så vi trengte bare å få ut nøkkelen fra låsen. Vanskelig nok bare det, men å få henne til å forstå at hun skulle puffe den under døra ville vært klin umulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå