Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Men jeg har lyst til å melde venninnen min for trygdesvindel. Vi fikk barn med få mnds mellomrom. Jeg har vært alene fra 1dag i graviditeten, og har mottatt OS vedsiden av fødselspengene (ikke mye med andre ord), og nå i disse dager er jeg ferdig med utdannelsen min og skal begynne i full jobb. Denne venninnen min kan ikke skjønne hvorfor jeg gidd det nå, jeg kan jo trossalt slippe å jobbe enda siden jeg har OS i minst 1år til. Ehhh?! Hun var sammen med barnefar til barnet var var et par uker, så gikk de fra hverandre. Og når stønadene var invilget, så ble de kjærester igjen. De "Bor" sammen- men på to forskjellige adresser. Hun "leier" av foreldrene, (les bor gratis, har sagt til nav at hun betaler 10 000 i husleie og får masse bostøtte). Hun har sønnen i bhg og dasser hjemme selv. Studere skal hun kanskje gjøre neste høst, da har hun nemlig krav på 2år med OS til. Faren til barnet dasser hjemme han også, han har så vondt i viljen nemmelig. Hun er ikke flau over å si at hun snylter på staten heller. I går presterte hun å si til en felles venninne av oss "hvor mye har du i lønn per mnd? ikke meeer? Da har jo jeg myyyye mer enn deg- og jeg gjør ikke en dritt, hehe". Synes det er urettferdig at folk utnytter systemet på den måten, hva med de som virkelig trenger det? Slik som jeg f.eks har gjort dette året? Er så forbanna urettferdig at noen skal sitte å håve inn penger de ikke har krav på. Er jeg en utrolig dårlig venninne å melder henne? Hun er ikke blandt mine bestevenninner for å si det sånn. Kan jeg gjøre det anonymt? Hva gjør nav da? Hjelper jo ikke om de sender et brev akkurat, men om de hadde komme hjem der en tirsdag hadde de nok fått seg en overraskelse..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 På måten du skirver høres ikke det ut som om det er en venninne du omtaler.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Har du virkelig en sånn dame til vennine?? HUFF!! Går det ann å melde anonymt???
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Jeg jobber på Nav, og vi får ofte slike tips. Vi er avhengige av at folk tipser oss for å få bukt med dette problmet. Syns absolutt du skal melde fra.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Man kan være anonym ja. Hilsen den Nav-ansatte.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Jeg syns du skal melde henne. Dette er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 TIPS NAV !!! En sånn dame du beskriver har godt av å bli vekket litt
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Meld fra. Vi må ikke godta at folk utnytter systemet på denne måten. Ikke en gang om de er venner eller familie Hvis vi bare sitter og godtar at våre venner gjør det, så godtar vi at alle andre gjør det også.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 anonym 23:12 , hva mener du? Hvordan melder jeg fra da? Og som sagt, hjelper liksom ikke at de ringer og sier "hei, bare lurte på om du svindler litt? Ikke det nei, ha en fin dag" HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Du kan være anonym ja. Vi er helt avhengig av tips fra andre , for å få bukt med svindelen. hilsen en NAV ansatt
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #11 Skrevet 5. juni 2009 Du ringer eller skriver et brev. Hvordan man går fram avhenger litt av den konkrete situasjonen. Men bevisbyrden faller på den "mistenkte".
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 Jeg gjorde det samme. Har vært alene siden dag en, men har hele tiden hatt et godt samarbeid med bf. Utrolig slitsomt med mistenksomheten fra andre. Vi har kun samarbeidet og han har vært her litt på dagtid med datteren sin. Men mange spurte om vi var sammen eller ikke. Jo eldre hun ble, jo mer kunne han ha henne med seg og spørsmålene gav seg litt. Men vi møtes innimellom alle tre. Og det er sånne som din venninne som gjør at andre blir mistenksomme i slike tilfeller. Så meld ifra. Ikke bare for den grunnen, men også fordi det er trygdesvindel. Jeg meldte fra i et anonymt brev om ei "venninne" som gjorde dette. Faktisk helt det samme som din venninne. Men de var sammen hele tiden. Det ble ikke gjort noen ting. Men grunnen kan være at innen Nav hadde fått sett på saken, så hadde hun faktisk blitt alene. De gikk fra hverandre da ungen var rundt året. Hadde de blitt tatt før, hadde det gått såpass tid at de hadde fått sin straff. Og hun hadde faktisk ikke fått ei krone når hun faktisk ble alene. Men det positive er jo at hun "sløste" bort et år ved å late som.....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Tenke på barnet også da... Dama høres jo passelig kort ut o måten å uttale seg på og lignende.. Hun burde være mere ydmyk,og absolutt ikke utnytte staten på denne måten!! Mange som trenger mye men ikke får. men du vet ikke hva konsekvensene av å melde henne kan bli.. Hva om de tar fra henne alt av støtte da? Og barnet blir satt i en dårlig situasjon? Om du melder ifra må du iallefall være 100% sikker på at du har rett i alle dine påstander... Melde fra om at hun lyver om husleie og diverse burde du virkelig gjøre.. Bare være sikker på at du gjør det rette Og til hun første som svarte hær inne..om at det "ikke virket som du snakket om en venninne" gjør sikkert akkurat det samme svindelet selv! Er ikke snakk om vennskap når det blir slikt,men hva som er moralskt rett!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 Ikke rart utlendingene flokker til Ola-Potetlandet Norge! Kom til oss! Gratis penger til alle som tør å snylte! Og reglene gjør det jo så altfor lettvint for alle med lav moral. HI, meld fra!!!!!! Jeg er drittlei snyltere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå