olebrum30_05&09&13 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 jeg er 25 uker idag. og på nav sine sider står det: Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker. det blir jo neste fredag. kan jeg sende inn søknaden nå? slik at jeg får pengene fra neste fredag av eller uka etter? gleder meg sånn til å få kjøpt inn alt
ludda Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Du kan søke når du er 26 uker på vei.Pengene vil være på konto i løpet av kort tid men hvist du søker nå kan du risikere å få avslag for så å måtte søke igjen i uke 26.Var hos nav selv å fikk dette til svar.Jeg er i uke 24.
preggirs2 Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Men hva tenker du å leve av når du skal handle utstyr for engangsstønaden?? Ja sånn utenom å leve på ektemann/samboer??:-) Syntes bare det er latterlig lite med engangsstønad..Ja om man ønsker å være litt "selvstendig" med tanke på økonomi?:-)
olebrum30_05&09&13 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2009 jeg har en samboer som driver selv og har god nok inntekt for oss begge så det bekymrer meg ikke. her i huset har vi felles så hans penger er også mine penger.. blir ferdig med utdannelsen min nå i neste uke så blir bare for litt over 1 år vi går uten min inntekt. har levd på hans inntekt i over 2 år nå mens jeg har vært student.. 6000 i stipend er jo ikke så veldig mye så det merker vi egentlig ikke forskjellen på. så det går bra. så jeg skal bare kose meg med å handle inn ting på engangsstønaden. å man bruker uansett ikke hele engangsstønaden på barneutstyr.. så her går det til andre ting også som går til hele familien så bekymrer meg ikke for økonomien egentlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå