Gå til innhold

sorry, men nytt spørsmål ang engangsstønad.. please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 25 uker idag. og på nav sine sider står det:

Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

det blir jo neste fredag. kan jeg sende inn søknaden nå? slik at jeg får pengene fra neste fredag av eller uka etter?

gleder meg sånn til å få kjøpt inn alt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke når du er 26 uker på vei.Pengene vil være på konto i løpet av kort tid men hvist du søker nå kan du risikere å få avslag for så å måtte søke igjen i uke 26.Var hos nav selv å fikk dette til svar.Jeg er i uke 24.

Skrevet

Men hva tenker du å leve av når du skal handle utstyr for engangsstønaden??

Ja sånn utenom å leve på ektemann/samboer??:-)

Syntes bare det er latterlig lite med engangsstønad..Ja om man ønsker å være litt "selvstendig" med tanke på økonomi?:-)

Skrevet

jeg har en samboer som driver selv og har god nok inntekt for oss begge så det bekymrer meg ikke. her i huset har vi felles så hans penger er også mine penger.. blir ferdig med utdannelsen min nå i neste uke så blir bare for litt over 1 år vi går uten min inntekt. har levd på hans inntekt i over 2 år nå mens jeg har vært student.. 6000 i stipend er jo ikke så veldig mye så det merker vi egentlig ikke forskjellen på. så det går bra. så jeg skal bare kose meg med å handle inn ting på engangsstønaden. å man bruker uansett ikke hele engangsstønaden på barneutstyr.. så her går det til andre ting også som går til hele familien :)

så bekymrer meg ikke for økonomien egentlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...