Soleie m/3 gull :) Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Er det noen som har noen gode ideer om hvordan jeg skal bli kvitt de?? virker jo som om det er 10000 millioner av de her, og de forsvinner jo aldri. håper på mange svar.
Blind Gudinne Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Små skpler med eplecider-eddik og zalo satt rundt omkring ( 50/50 blanding). Dumme fluer syns det lukter godt, krabber oppi og DRUKNER!!! MOHAHAHA =D
Little Dreamer Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 kast all søppel.ikke ha mat stående ute.ikke frukt engang.vask rundt på kjøkkenet.Forsvinner de ikke ring skadedyr kontroll for å få kjøpt spray eller noe middel.
LadyLuck & Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 det beste er nok bare å pakke sakene og flytte neida.. Sett ut et lite fat/syltetøylokk med litt sirup.. da kommer de for å spise, men blir sittende fast... Om det du mener med babafluer er det jeg mener (sånne bitte små fluer
Lfpm Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 De bosetter seg ofte i blomsterpottene. Merket at de flyttet seg fra pottet til potte hos meg etterhvert som jeg fant de og kastet de ut. Jeg forsøkte med rødvin eller eddik i skåler, men det ville de ikke ha. Endte opp med å spraye alle potteplantene mine (du ser de kravle i jorden og rundt "stammen" på blomstene) med mildt grønnsåpevann. Funket veldig fint og ble bananfluefri.
therehag Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Min mor som er sjeg for en store butikker har også slitt med dette. De legger ut nelikspiker(det som man kan putte inn i appelsinen rundt jul). Funker kjempe bra:) gav tipset til universitete jeg går på, for der er de også, men etter de fulgte det er de borte:)
StorkeMammaen Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Det hadde jeg for litt siden og. Fant ut at de kom fra plantene. Fikk råd om å putte et par fyrstikker i hver potte (med svovelen opp) Har ikke sett ei flue etterpå!!! Lykke til
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Et glass rødvin gjør susen. Fluene elsker rødvin. La det stå noen dager på et sted litt høyt oppe, og det fylles opp med alle småfluer som måtte surre i huset. Dette er det beste tipset jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange råd mot fruktfluer. De pleier å komme med bananene vi kjøper. Jeg har vurdert å slutte å kjøpe bananer. Men det er jo så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå