Gå til innhold

Hva jobber dere med, og er dere sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen jobber har dere, og jobber dere 100 prosent enda? Og vist ikkje, kordan bestemte dere dere for å trappe ned prosenten, og kan en bestemme det sjøl??

Sjøl er eg snar 3.5 mnd på vei. Jobber på et smelteverk, og dei fleste damer der blir sent rett i permisjon når ledelsen får vete om graviditet.. Sjøl jobber eg på ei avdeling med masse fysisk arbeid, men håper å få være i jobb lengst mulig, og heller trappe ned prosenten etter kvert (hvist det er lob)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sykepleier. og jobber på en stor kirurgisk sengepost på sykehus. men det går veldig bra enda. er selvfølgelig veldig sliten på slutten av uka da.. men jeg kan ikke klage. forrige svangerskap-var ille! føler meg frisk som en fisk nå i forhold!!!!

har tilrettelagt arbeidet så jeg ikke jobber nattevakter, det klarer jeg rett og slett ikke.

jeg er snart 5 mnd..

men kjenner jeg at jeg blir så sliten at jeg ikke klarer å være supermamma hjemme og kjæreste, at jobben rett og slett sliter meg ut så er planen å gå ned i 50% sykemelding!

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei, jobber i barnehage og er i full jobb. Var sykemeld 50% i en måned p.g.a kvalme, men er nå i toppform igjen. Jeg kjenner at jeg blir raskere sliten enn før, men i barnehage kan man variere veldig på arbeidsoppgavene, (spesielt på den supre avdelingen jeg jobber :-) ), så det er ikke no problem. Nå er det fire og en halv ukes ferie om en en snau måned og forhåpentlig er jeg tilbake og i full sving frem til permisjonen i begynnelsen av oktober. Det er i alle fall målet mitt! :-)

Skrevet

Barnehage. Sykmeldt pga bekkenet ut svangerskapet.

Legen som bestemte, ikke jeg, men jeg er helt enig i vurderingen - jeg har ikke sjans til å utføre noe nyttig arbeid der som formen er.

Du bestemmer vel i stor grad selv om du ikke ønsker en sykmelding eller tilrettelagt arbeid, men det virker jo fornuftig å høre på hva legen måtte mene.

Skrevet

Er tattoovør og er 60% sykemeldt... Legen min ville gi meg 100% men jeg orker ikke bare gå hjemme.... Grunnen for sykemeldingen er at jeg mistet 3 ganger i fjor og trengte ro og hvile denne gang....

Jeg må jo få ferdig kundene mine før jeg forsvinner i permisjon...De må vente lenge nok på meg etter jeg har født ;P

Men, nå er bekkenløsningen i full anmarsj her,så vi får se hvor lenge jeg klarer å jobbe...

Skrevet

Barnehage. Er i min 22. uke nå og har de to siste ukene vært 100% sykemeldt pga. bekkenet. De to neste ukene er det 50% sykemelding, da jeg blir gal av å være hjemme, og arbeidsgiveren min og jeg har satt opp en plan/tilrettelagt arbeidet så jeg kan være der. Men å jobbe fulltid blir for mye... Arbeidsgiveren min ville heller ha meg 50% sykemeldt resten av svangerskapet enn at jeg skulle komme tilbake for fullt nå, for så gå ut i 100% sykemelding etter en mnd igjen og resten av svangerskapet.. Så håper det vil fungere. Trives sånn på jobben. Ungene er herlige og mine kollegaer er fantastiske. Kom på jobben igår, og 4 søte små gutter sto i døra for å ta meg i mot (de hadde sett at jeg kom gående).

Skrevet

bofellesskap, dagmamma (kvelds og nattestid) og kiosk.. 100% sykemeldt pga bekkenet, rygg og pollendrittet:(

Skrevet

jobber i kommunen. helse norge:)

jobber 100 %. Er i uke 17. Var sm noen få uker tidligere pga trøtthet og svangerskapskvalme. Er heldigvis i bedre form:)

Skrevet

Operasjonssykepleier. 50% sykemeldt i 3-4 uker nå. Kommer ikke til å jobbe mer enn 50% frem til permisjon.

Tilrettelagt slik at jeg kun jobber dagtid, slipper akutte inngrep, røntgen, sement, avgasser, formalin m.m...

Skrevet

Sykepleier. Er 16 uker på vei, jobber 100 %, og har gjort det hele tiden uten problem (pjuh). Stortrives i jobben, og sjefen er innstilt på å tilrettelegge for meg bare jeg sier fra. Høres lovende ut, så regner med å jobbe så lenge jeg kan:)

Skrevet

Eg jobber som sykepleier også. Er 26 + 5 uker på vei og har jobbet 100% hele veien. Håper virkelig at eg kan jobbe fult ut til eg skal i permisjon :)

Skrevet

er i uke 21, jobber som lærer, dagmamma og i matbutikk - tilsammen 100 %. har ikke vært sykemeldt enda, men kjenner at lærerjobben og dagmammajobben e drittøff ettersom en ikke kan tilpasse etter formen, men barna krever 100% hele dagen... ferie i juli, vet ikke om jeg klarer å fortsette etterpå

Skrevet

Jobber som kontorleder, så det er ikke veldig FYSISK krevende (sammenlignet med mange andre yrker). Har også vært heldig og unngått de vanlige plagene. Håper å kunne jobbe (tilnærmet) for fullt så lenge som mulig. Elsker jobben min og kollegene mine! Men innser at jeg kanskje må tilpasse arbeidstiden osv. etterhvert. Får ta det som det kommer :-) Er i uke 17 nå.

Skrevet

Jobber egentlig på sykehjem som vikar, pluss en knøtt liten helgestilling fast, men har vært sykemeldt siden to mnd før jeg ble gravid pga betennelse i beinet. Prøvde igjen en helg for litt siden og ble fullt sykemeldt igjen pga beinet og bekkenet. Jobber med de aller tyngste pasientene, som ikke klarer noe selv. Legen mener jeg ikke skal tilbake i jobb før permisjon, er nå 14+4 uker på vei.

Skrevet

er vikar i hjemmetjenesten, både i renhold og pleie. jobber 80-100%, alt etter hvor mange vakter jeg får. :) slipper unna de tyngste brukerene, og er mulig jeg skal kutte ned på renholdsdelen og ta to renhold før mat, og være i pleien etterpå, i stedet for tre renhold, så det ikke blir så tungt :) planlegger å jobbe så lenge jeg klarer og får lov, jordmor vil jeg skal tenke på å kutte ned nå når je nærmer meg uke 30, men føler meg i fin form selv om je blir sliiiiten, så får se. bare ca 10 uker igjen til permisjon uansett, er 27+1 i dag :)

Skrevet

Jobber som frisør.Er 20 % sykmeldt.26 uker.Går fint å jobbe men er VELDIG sliten i beina når jeg kommer hjem.

Skrevet

Jeg er lærer, jobber fullt og har gjort det hele tida. Nå er jeg i uke 19 og om 2 uker og 2 dager er det sommerferie. Sliter mye med bekkenløsning og søvn, så regner med at jeg blir 20-40% sykemeldt fra høsten igjen...

Skrevet

Jobber som regnskapsfører, som jo ikke finnes fysisk anstrengende. Synes det til tider er et forbannet ork å ha diabetes oppi dette, for det krever at jeg reiser til kontroll (4 timer reise) nesten hver eneste uke. Så jeg får sykemelding for de enkeltdagene jeg er på kontroll siden hele dagen blir borte for å ta tester og få oppfølging på sykehus.

Ellers er kroppen finfin, og hadde det ikke vært for diabetesen, hadde jeg vært på jobb 100 % =)

Skrevet

jobbe i dagligvarebutikk på gulv i 75% stilling.

måtte omskoleres fra gulv til kasse for får ikke ta de tunge løfta siden e har høyrisikosvangerskap.

men så fikk e problemer med bekkenløsning i 6. uke og vart 50% sjukemeldt(har også vært 100% sjukemeldt noen uker pga brun utflod og måtte ta d me ro)

hadde også fått et ark fra legen rette etter e vart gravid"omplassering/tilrettelegging av gravide", men fikk alt for dårlig informasjon fra han,når e va 13 uker ca fikk e nytt ark me jordmora me ny arbeidbeskrivelse for ka e kan jør, og ho forklarte kosn ta arke funka.

no jobbe e dem timan e klare, som oftest 2-4 tima om dagen 4 gang i uka.de timene e ikke jobbe får e lell betalt for. altså får e svangerskapspenger. (jobben får tilbakebetalt fra nav) men d spørst kor lenge e kan jobbe siden bekkenløsninga bare blir verre. e no 14+2 uka på vei.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage,på 1års-avdeling, men må nok desverre bare godta å bli sykemeldt 100% ganske snart. Bekkenet og ryggen er blitt en stor plage,og klarer derfor ikke løfte og krabbe rundt på gulvet (hvor store deler av dagen foregår) sammen med de små.

Selvom jeg ikke unner noen å ha vond rygg og smerter,så er det godt å vite at det er fler som har samme problemer som meg, trodde ikke rygg- og bekkenplager kom før nærmere siste trimester.

Forresten, arbeidskontrakten min går ut den 31. Juli, og som sagt blir jeg mest sannsynlig 100% sykemeldt nå snart. Noen som vet hva som skjer da? Må jeg søke om dagpenger? Kan jeg holde meg sykemeldt,eller er ikke det mulig uten jobb?

Skrevet

jobber som lærer, har vært borte to dager fra jobb. Men jeg har sommerferie om to uker, og etter det har jeg ikke jobb mer, for vikariatet mitt går ut!

Så jeg tar meg nok en "vanlig" lærerferie, og så er det jo ut i permisjon etterpå!

Merker jeg er sliten, men i forhold til bekken og sånne ting, så fungerer det veldig godt,-har to forskjellige skopar som jeg varierer mellom, og veksler på å sitte stå og gå når jeg underviser.

Og så har jeg noen flotte elever og fine kollegaer som løfter og sånn når jeg trenger det.

er 24+ uker nå.

Skrevet

Sykepleie-student, er i 100% aktivitet i praksis frem til skoleferien.. tror jeg kommer til å sykemelde meg fra min faste stilling på 12% fra da pga bekkenløsning.

Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber i bolig + uteteem. Var sykemeldt 100 % i 2 1/2 mnd pga kvalme/oppkast. Jobber nå 40% og svangerskaps penger i 60%. Har måttet kutte ut å jobbe på to av brukerene jeg vanligvis jobber med pga utagering og selvskading. Jobber nå i uteteemet og på en bruker i boligen. Er i uke 26 nå. Håper på å kunne fortsette i 40 % så lenge som mulig. "Tilretteleggingen" i jobben for meg har blitt å velge bort de vaktene jeg har med brukerene jeg ikke kan jobbe på. Uansett hadde jeg nok ikke kommet tilbake i full stilling, da kroppen min fortsatt sier ifra med oppkast hvis det blir formye. Og så sliter jeg med allergi om dagen...

Men deilig å kunne komme seg litt på jobb fortsatt. Blir litt avbrekk i hverdagen.

Skrevet

jobber som hjelpepleier på sykehjem 44 prosent netter fast. Og utenom vakter på bolig. Der er de flinke å tilrettelegge for meg slik at jeg unngår for mye vasking. ! Kjenner det strekker seg så innmarri i magen og ryggen etter en dag på jobb om det er mye å gjøre. Så har selv sagt i fra om dette og det blir nå tatt hensyn til. Jobber så å si nesten som før men usikker på hvordan det blir med nattevaktene til høsten...for er ikke permisjon før føste uka i september..Og nettene er tunge syns jeg. Med tanke på hvor mange dager jeg går som en zombie etter endt nattvaktshelg!

Skrevet

Jeg jobber i gulesider1880 og jeg har vært sykemeldt siden uke 16, pga bekkenløsning og korsrygg smerter, og jeg er sykemeldt enda. fordi humøret er så ustabilt, og bekken er ikke noe bedre.

altså vært sykemeldt i 3mnd. fikk ikke svangerskapspenger fordi det ikke er noe fare for barnet der jeg jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...