Gå til innhold

Gruer meg til neste uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min reiser på sjøen,og vi er akkurat flyttet på ny plass. Kjenner INGEN, og familie og venner er laaaangt unna.

Må være alene med gutten i 3 uker,mens sambo er på sjøen! Gutten min er ganske urolig, han er akkurat blitt 9 uker..

Noen tips til meg? Kjenner det knyter seg i magen med tanke på at jeg blir helt alene,og lurer på om jeg kommer til og klare det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min sover atpåtil lite..

Skrevet

Skjønner godt at du er urolig. Det er man nesten uansett når man akkurat har blitt mamma, så når du i tillegg blir så alene er det ikke rart i det hele tatt.

Men det er klart at du klarer det! Ikke ha for høye krav til deg selv disse ukene. Baby skal ha mat, stell og kos og litt frisk luft i løpet av dagen er supert. I tillegg må du tenke på deg selv ;-) Spise regelmessig og sove når du kan. det er også lurt å tenke at du skal prate med noen hver dag. Du bor langt unna de du kjenner, men du har telefon. Ring mamma, en god veninne... og mannen din. Godt å få ut frustrasjon og tanker, og bare skravle.

Har de en helsestasjon i nærheten? Mange steder er det et flott møtested for nybakte mammaer. Dra dit for å måle/veie eller noe, og kanskje du møter noen du kan prate med. Du kan kanskje snakke med helsesøster og forklare situasjonen. Det hjelper ofte bare å snakke med noen og få bekreftet at dette kommer til å gå helt supert!

Lykke til :-)

Go klem

Skrevet

bruk tiden til lange trilleturer å bli kjent med området,dra innom helsestasjonen og hør om barselgruppe,kjekt å bli kjent med noen gjennom det.kanskje trillingen gjør at han roer seg mer(sier ikke at du ikke har prøvd).sjekk om kinoen har baybykino.Bruk ikke så mye av tiden til å sitte å bekymre seg.

Snakk med naboene.Skal se du blir fort tøffere når du får stelle alene med gutten.Lykke til.

Skrevet

Du kommer til å klare det. Skjønner veldig godt at du synes det blir tøft, men man klarer det man vil klare. Du kan ikke reise hjem til familien din de 3 ukene da?

Tips for å klare hverdagen:

Gå lange turer med vogna! Ungen får sove, du får trim og energi og blir kjent på den nye plassen :)

Gå på kafè, ta med leketeppe, leker og det du trenger for å være borte fra hjemmet et par timer.

Babykino er koselig.

Meld deg på barnesang, babysvømming, åpen barnehage (etterhvert, når ungen blir litt større). Bli med i en barselgruppe via helsestasjonen.

Et sovetips som fungerte bra her: legg barnet ut i vogna for å sove, da sover de bedre. Legg barnet etter det har vært våkent i 90 minutter, uten unntak. Selv om det ikke virker trøtt.

Lykke til!

Skrevet

... meg igjen. Du har ikke mulighet for å be noen du kjenner om å komme og bo hos deg en helg så du kan sove litt? Eller å reise til foreldre eller noe for en stund? Vet ikke om det er lang unna...

Skrevet

Hadde dratt hjem til mor og far en uke eller to jeg! Den siste uka hadde jeg blitt kjent på det nye stedet! Barselgrupper, åpen barnehage, babysang, babysvömming ol

Skrevet

Familien bor ganske langt unna,i gokk.. Må isåfall kjøre 9 timer med bil. Lillegutt liker ikke og kjøre bil,så det tror jeg kan bi vanskelig. Selv om det frister og prøve:)

Har ingen jeg kan få besøk av,alle er opptatt med sitt. Herregud,sitter her og beljer,er så redd for og bi alene med gutten når han drar. Har helt vondt i magen..

Skrevet

Huff..Stakkars deg! Vet ikke helt hva jeg skal si,trøste deg med... Min mann reiser heldigvis ikke bort med jobb,da hadde jeg DØDD!! Er så avhennig av han nå når jenta bare er 11 uker.

Sender deg en trøsteklem

Skrevet

Ta en dag av gangen:)

Dette har jeg vært gjennom, i og med at jeg er alenemor:) De tøffeste periodene tenker en lite fremover, men tar det som er der og da:)

Klare det kommer du til å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...