Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg lovte barna smoothie ikveld, men har vell egentlig ikke lagd det før. Derfor kjøpte jeg inn litt av hvert... Druer Jordbær Bananer Epler Kiwi Vannmelon Appelsin Lime Ananas Melk Appelsin juice Eple juice MEN jeg finner ikke noen bra oppskrifter på nettet! Og alle skal jo ha yoghurt i!!! Kan dere hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg kan lage noen gode smoothier av dett???
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. juni 2009 Please litt fort....har noen utålmodige barn her..... ;D
Little Dreamer Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 eplejuice,banan,jordbær og litt lime dråper.ikke så mye av juicen.prøv deg fram til ønsket konsistens
LivetErEnLek Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Har du isbiter? Hvis du har det, kjører du noen sammen med litt juice til det bilr som slush. Tilsett så den frukten du vil ha. Banan og jordbæ er en slager blandt ungene her. Ellers burde du kjøpe vanijeyoughert i morgen og prøve lage da også, smaken blir mye rundere.
Fruen i huset Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Hei! Jeg bruker bare youghurt fersk banan (for konsistensen) frossen frukt, feks jordbær, bringebær eller blåbær Evt litt juice, men som regel ikke Hvis du bruker fersk frukt, må du bruke isbiter i tillegg. Og kiwi må du ikke kjøre for lenge, da knuser de svarte stenene og de smaker visst pepper...
Fruen i huset Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du ikke har youhurt, kan du kanskje ta litt is i? og melk. Da blir det kanskje mer fruktmilkshake... Aner ikke om det er godt, assa
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2009 Tusen takk!! Jeg får prøve med litt crusha is, og så kanskje jeg kjøper inn yoghurt i morgen. Visste ikke at man pleide å bruke det.
Fruen i huset Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Anbefaler Sans youhgurt, både vanilje og bringebær (finnes det flere?). De er sunnere (mindre sukker og så vidt jeg vet ikke farlige søtningsstoffer...?!) enn vanlig youhgurt. Ellers er vaniljekesam kjempefint å bruke. Jeg lager kjempeofte smoothie. Det er et veldig godt alternativ til både milkshake og is, og det smaker sykt godt :-) Man får også kjøpt frossen smoothieblanding i frysedisken (på butikker med stort utvalg) med f.eks jordbær og banan-biter, så slipper man å ha fersk banan i hus når man fyser på smoothie. Youhurt har jo ofte lang holdbarhet også. LYKKE TIL! Gjør det til en vane, sunt og godt!! Ps: Man kan også fryse ned smoothie. Da blir det smooth-is
Sylteflesk Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Du kan ha Cultura, Biola el.l. hvis du ikke har yoghurt i huset. Eller til og med en skvett vanlig melk for å runde av smaken litt. Her finner du massevis av oppskrifter: http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?search=smoothie Jeg pleier å ha en banan, et par dl frosne bær (som regel sånn skogsbærblanding fra frysedisken), naturell yoghurt eller cultura, en liten skvett appelsinjuice. Blir kjempegodt. Til barn ville jeg kanskje søtet med litt honning, sukker eller vaniljesukker i tillegg.
tiamor Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Det er myyye bedre å bruke biola enn yoghurt, det blir så surt! Fin barneoppskrift er: Frosne blåbær banan blåbærbiola litt lime litt melk eller Frosne jordbær bringebær biola banan litt melk litt jordbærsyltetøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå