Gå til innhold

Hjelp til Smoothie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lovte barna smoothie ikveld, men har vell egentlig ikke lagd det før.

Derfor kjøpte jeg inn litt av hvert...

Druer

Jordbær

Bananer

Epler

Kiwi

Vannmelon

Appelsin

Lime

Ananas

Melk

Appelsin juice

Eple juice

MEN jeg finner ikke noen bra oppskrifter på nettet! Og alle skal jo ha yoghurt i!!!

Kan dere hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg kan lage noen gode smoothier av dett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Please litt fort....har noen utålmodige barn her..... ;D

Skrevet

eplejuice,banan,jordbær og litt lime dråper.ikke så mye av juicen.prøv deg fram til ønsket konsistens

Skrevet

Har du isbiter? Hvis du har det, kjører du noen sammen med litt juice til det bilr som slush. Tilsett så den frukten du vil ha. Banan og jordbæ er en slager blandt ungene her. Ellers burde du kjøpe vanijeyoughert i morgen og prøve lage da også, smaken blir mye rundere.

Skrevet

Hei!

Jeg bruker bare

youghurt

fersk banan (for konsistensen)

frossen frukt, feks jordbær, bringebær eller blåbær

Evt litt juice, men som regel ikke

Hvis du bruker fersk frukt, må du bruke isbiter i tillegg.

Og kiwi må du ikke kjøre for lenge, da knuser de svarte stenene og de smaker visst pepper...

Skrevet

Hvis du ikke har youhurt, kan du kanskje ta litt is i? og melk. Da blir det kanskje mer fruktmilkshake... Aner ikke om det er godt, assa ;)

Skrevet

Tusen takk!! :)

Jeg får prøve med litt crusha is, og så kanskje jeg kjøper inn yoghurt i morgen. Visste ikke at man pleide å bruke det. ;)

Skrevet

Anbefaler Sans youhgurt, både vanilje og bringebær (finnes det flere?). De er sunnere (mindre sukker og så vidt jeg vet ikke farlige søtningsstoffer...?!) enn vanlig youhgurt. Ellers er vaniljekesam kjempefint å bruke.

Jeg lager kjempeofte smoothie. Det er et veldig godt alternativ til både milkshake og is, og det smaker sykt godt :-)

Man får også kjøpt frossen smoothieblanding i frysedisken (på butikker med stort utvalg) med f.eks jordbær og banan-biter, så slipper man å ha fersk banan i hus når man fyser på smoothie. Youhurt har jo ofte lang holdbarhet også.

LYKKE TIL!

Gjør det til en vane, sunt og godt!!

Ps: Man kan også fryse ned smoothie. Da blir det smooth-is :D

Skrevet

Du kan ha Cultura, Biola el.l. hvis du ikke har yoghurt i huset. Eller til og med en skvett vanlig melk for å runde av smaken litt.

Her finner du massevis av oppskrifter:

http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Oppskrift/Recipe.aspx?search=smoothie

Jeg pleier å ha en banan, et par dl frosne bær (som regel sånn skogsbærblanding fra frysedisken), naturell yoghurt eller cultura, en liten skvett appelsinjuice. Blir kjempegodt. Til barn ville jeg kanskje søtet med litt honning, sukker eller vaniljesukker i tillegg.

Skrevet

Det er myyye bedre å bruke biola enn yoghurt, det blir så surt!

Fin barneoppskrift er:

Frosne blåbær

banan

blåbærbiola

litt lime

litt melk

eller

Frosne jordbær

bringebær biola

banan

litt melk

litt jordbærsyltetøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...