Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Sønnen min er snart 2 år gammel og har bitt en annen gutt i barnehagen i dag. Har en gang før også bitt kusinen sin. Synes dette er utrolig trist. Noen som har noen gode råd å komme med????
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Minst mulig oppmerksmhet på det. Dette er IKKE uvanlig atferd hos en 2 åring, men jeg skjønner at du syns det er leit. Det går mest sannsynlig over helt av seg selv ganske raskt :-) Jo mer oppmerksomhet vi gir en type atferd, jo mer forsterkes denne..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Javel?? Jeg har en gutt på 16 mnd som har begynt å bite litt.. Mener du at jeg bare skal la han gjøre det uten å fortelle han at det ikke er greit!? Hvis ingen sier at det ikke er lov og at det gjør vondt, så kommer han heller ikke til å skjønne det før noen biter han! Jeg tror heller at det er viktig å være streng fra første bitt. Det har jeg vært og det funker..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Bit tilbake. Det gjorde moren min til meg, og jeg beit aldri igjen. Da skjønner de hvor vondt det er. Sønnen min kom hjem med bitemerke en dag fra barnehagen, jeg fikk mildt sagt lyst til å ta en tlf til foreldrene. Det hjelper da strengt tatt ikke å sitte å dulle og forklare! Vær streng i stemmen, bit tilbake (ikke så hardt at det gjør vondt såklart, men hardt nok til at det kjennes) Det er altfor fri barneoppdragelse overalt, er det rart verden har blitt som den har blitt?
Øyboeren med to små <3 Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 helsesøster gav meg tips om at om barnet biter, skal man si i fra at dette er ike lov, får så å trøste barnet som har blitt bitt. da får man sagt i fra, og barnet mister oppmerksomheten funker fint..!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 dette er helt vanlig. han er enda så liten og har ikke godt nok språk til å si det han vil. derfor er det lettere for han å bite. mitt råd er å ta han ut av situasjonen. si nei til han å gi masse oppmerksomhet til den som er bitt. prøv også å finn ut hva han gjør rett før han biter, og prøv å stoppe det før det skjer. men som sagt, det er ikke uvanlig!!! men skjønner at det er veldig ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 For all del, ikke bit tilbake!!! Hærregud, da viser dere jo at dette er helt greit! Hvis ungen deres slår eller noe, så slår dere vel ikke tilbake heller? Nei, jeg har ei som biter, eller beit, tror vi er over det nå, selv. Det er ikke hyggelig i det hele tatt! Har snakket med mange foreldre i bhg, det er sikkelig flaut, hehe. Men heldigvis har jeg møtt forståelse av alle faktisk. Det er jo bare en måte å uttrykke seg på, selvfølgelig er det ikke greit, men det blir jo det samme som å slå eller dytte som andre ungen gjør egentlig. Desverre har jeg ikke noen gode tips, bortsett fra å ikke ordne så big deal utav det. Si fra at det ikke er greit, ta barnet ut fra leken, sett på en stol noen minutter. håndter det på samme måte som når barnet ditt gjør noe annet galt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Tulla har begynt og bite og klype noen ganger i barnehagen når hun ikke får som hun vil. Men har ei veldigt flink dame der som har lært henne at hun skal kose isteden for og være slem. Hun tar da hånden hennes og stryker den over kinnet og sier hånden skal være go og kose. Og det fungerer faktisk veldigt bra. Selv om dette kanskje fungerer dårlig på noen som bare biter og ikke klyper, men det er jo verdt et forsøk.
Stratos med 3 barn Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Du har min dypeste medfølelse og forståelse! Min sønn var helt for j.. ille med det der. Mitt råd er at du tar det opp med bhg slik at dere alle har samme rekasjonsmønster og ser på muligheten til å unngå situasjoner som evt kan føre til biting (min sønn bet feks aldri ute, så det ble løsningen for min sønn en periode - være mye mer ute!) Og til sist! Plag ikke deg selv altfor mye med dårlig samvittighet osv, det gjorde jeg..., dette går nemlig over! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 herregud, møter for at den lille drittungen biter. den dagen ungen min biter kommer jeg til å slå ned HARDT på det. Sitte sånn å dulle, tror du ungen bryr seg da? " ikke bit vennen" Det er IKKE det samme som å slå, biting kan være FARLIG. Et slag fra en toåring tåler de fleste, bortsett fra sånne drittunger som de over her som blir sydd puter under armene på. Synes det sier sitt om at drittungen biter når hun ikke får viljen sin. HALLO- hvor er foreldrene????? Sønnen min og kompisen er 3 år, de sloss som hund og katt og er bestevenner på 2 min igjen. Jeg sier alltid at de bare kan holde på, så lenge de ikke biter og kliper!!!! Biting er farlig, slå hardt ned på det. Drittunger...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 og en ting til, stratos med to tette! så utrolig latterlig... Da fikk jo sønnen din viljen sin med å være ute da... " hvis jeg biter kan vi være ute " vet om en annen gutt som var helt rabiat inne i barnehagen, foreldrene mente noen burde ta seg spesielt av han og være litt ekstra ute. hva faen skal den ungen være litt ekstra ute for? fordi han er en bortskjemt drittunge? da er det vel heller strengt tatt de andre som burde vært ute, og den slemme ungen inne... Jeg blir så provosert. Oppdra ungene deres på skikkelig vis, ikke sy puter under armene på dem!!!!!!!!!! " huff, ungen min slår sånn når dere er inne, kan dere ikke være mere ute? " så flaut å komme å si noe sånn!!! GUUUUD
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 min på 9 mnd biter..han fikk tenner veldig tidlig også. Prøver å si nei til han..hvordan plukke av en som er så liten med biting? Trur han begynner å skjønne hva Nei betyr da. Han mener ikke å bite , men skjønner vel ikke at jeg får vondt hehe.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Sønnen min beit fælt en periode ,han beit meg til blods flere ganger . En dag når han stod på stellebordet beit han med hardt i ansikte (Jeg fikk et stort blåmerke ),da sprakk det for meg ,jeg var dritt lei av at han beit meg og jeg beit han tilbake i armen (ikke noe jeg er stolt av og jeg ble kjempelei meg etterpå) .MEN han har aldri bitt meg eller noen andre etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 jeg med en på 9 mnd..gammel han var da du beit han da? Kan ikke si jeg har så lyst til å bite en på 9 mnd akkurat. Han er litt sånn..han får masse kyss på kinnet fra meg..så skal han gjøre det samme tilbake (søt da ) men av og til så finner han på å bite meg istedet. Trur ikke helt han vet at han biter og jeg får vondt. I begynnelsen da han beit meg så flirte han bare (7mnd gammel) Men når jeg sier nei ikke bit da ser han bare alvorlig på meg istedet, så trur han begynner å forstå nei nå da. Men som sagt han er bare 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk for mange flotte svar=). Men du anonym 08.19 skjerp deg. Noe så utrolig usmakelig. Barn på 2 år er da vel ikke drittunger selv om de biter. Å det å la barnet ditt holde på så lenge de ikke biter er vel ikke akkurat noe bedre..........
Miss Misantrop Skrevet 6. juni 2009 #17 Skrevet 6. juni 2009 Man kan ikke disiplinere et barn på 9 måneder. Man sier au au og avleder.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #19 Skrevet 6. juni 2009 vet da det, derfor jeg spurte hva gjør man med en på 9 mnd som ikke gjør det med onde hensikter..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #20 Skrevet 6. juni 2009 herregud, man straffer ungen såklart. streng stemme! En unge som biter finnes ikke søt, 7 mnd eller 2 år... Er det rart verden er blitt som den er? neste gang noen biter sønnen min skal jeg da fint sørge for at han biter ekstra hardt tilbake så drittungen ser hvor vondt det er.. slike unger burde bli stengt inne.... og hvor dum er foreldre som ikke tror barnet skjønnet at det gjør noe galt? ærlig talt! og hva er det med hu ovenfor her " prøvde å bite meg i ansiktet (søt da) finnes jo ikke søtt... tragisk
Miss Misantrop Skrevet 6. juni 2009 #21 Skrevet 6. juni 2009 Kjenner at du provoserer meg 1500, men hvis du faktisk mener det du skriver vil jeg anbefale deg å ta et 12 trinnskurs. Det er svært alvorlig at man ønsker å straffe en unge som er 7 mnd. Håper virkelig du får kontroll over temperamentet ditt før du ødelegger ungen din.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #22 Skrevet 6. juni 2009 sikkert meg du sikter di mente ikke han var søt som beit meg i ansikte. Men han skal kysse meg på kinnet sånn som jeg kysser han. Og da biter han ikke hver gang. Les hva jeg skriver da, kjære deg. Han er bare 9 mnd gammel, så jeg straffer han ikke nei. Men vil at han skal forstå at han må ikke bite. Og kysse meg på kinne og være god må han da få lov til, og ja da synes jeg han er søt ja!!! Men noen ganger så biter han istedet for han vet ikke hva han gjør.. IDIOT!!!
svirrehodet Skrevet 7. juni 2009 #23 Skrevet 7. juni 2009 og når du biter tilbake lærer han at det er galt og vondt å bite.. når han blir bitt da? så biter han tilbake for å lære dem at dette er galt og vondt, det er jo det han har lært!!! og DU sier at det er ikke rart at verden er blitt som den er blitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå