Gutt05Jente09 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Lillemor er veldig glad i tommelen sin, liker ikke smokk, men nå har hun sugd på seg sår på tommelen. Hun er veldig tørr, og fått ett lite sår på tommelen. Det er veldig vondt ut! Noen som har en ide om hva jeg kan smøre på? Med tanke på at den tommlen går jo i munn nesten med en gang..
Blind Gudinne Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Usj, husker Marte også hadde tt sånt sår på tommelen sin. Så ikke noe godt ut, men det så ikke ut som hun gjorde seg noe av det. Siden hun var så tørr smurte vi bare tommelen hennes med fet krem- hun brydde seg ikke noe om smaken- tommelen var god uansett, den! Smurte ved hvert skift. Tok ikke mange dagene før tørrhet og sår var borte.
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hva med å smøre litt med Purelan? En kan jo smøre det på såre brystvorter og det er jo ikke farlig om de får det i munnen. Så er det jo veldig fet også!
trillemamma Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har også et tottebarn som hater smokk. Dvs. jeg trodde hun hatet smokk, helt til jeg ga henne smokken når sugebehovet meldte seg. Nå sørger jeg for å ha smokk eller bitering tilgjengelig og tilbyr henne det hver gang hun begynner å sutte på klær og tommel. Hun bruker jo faktisk smokken. :-)
Gutt05Jente09 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2009 Ja, hun tar smokken hun her også, men spytter den ut når hun har sovnet, for så å putte inn tommelen..Og jeg står klar med smokken. Hun tar smokk,men liker best totten ja...!
Gutt05Jente09 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2009 Det skal jeg prøve!! =) Takk for tips!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Totten er det store her i huset også, men heldigvis tar hun også smokk. Du kan prøve å smøre et tynt lag med a-creme på, og så litt purelan eller noe utenpå - det rådet fikk jeg på sykehuset. Gjerne på kvelden når hun har sovnet og totten er ute av munnen, hvis du klarer det uten å vekke henne selvfølgelig. Her skal totten i munnen til alle mulige tider, men så putter hun ALT i munnen også da, til en hver tid. Til og med når hun ligger ved puppen prøver hun å putte inn totten, og blir så illsint når vakumet oppheves Du kan også smøre med en fe krem som ikke svir når hun ligger å leker foreksempel, så får kremen litt tid til å virke.
Yada Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 tottebarn her og. Hun ble litt rød og sår på tommelen i begynnelsen. Men det gav seg fort. Så jeg smørte ikke med noe da. Jeg tenkte også på purelan. Siden den kan smøres på brystvorten uten å tørkes av når man skal amme. Den er også super på sår og tørr hud. Siden jeg ikke fikk såre brystvorter, bruker jeg kremen på tørre neglbånd istedel Helt supert.
Gutt05Jente09 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2009 Jeg tok ett tynt lag med a-crem på igår etter hun sovnet, og den var veldig fin å bruke. Hun er ikke så ille rød lenger. Fremdeles ett lite sår, men tror at etter noen kvelder nå så blir det borte! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå