Gå til innhold

Angående helsekort for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra jordmor i dag om at jeg har fått en gruppetime hos dem..Det første..Og der stod det at man måtte ha med helsekort for gravid på det første gruppemøte..

Sist jeg var gravid gikk jeg bare hos kontroll hos legen.. Nå tenkte jeg bare gå til jordmor..Menne må jeg til lege for å få helsekort eller får jeg det hos jordmor også??

Hvis noen skjønner hva jeg mener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at du må til legen for å få tatt gr.test (som gjelder....) og så får du helsekortet samtidig. Men er ikke 100% sikker.

Skrevet

Jeg mener bestemt jordmor kan gi deg helsekort. Min venninne var aldri innom lege under svangerskapet og fikk helsekort.

Man må ikke ta gr-test hos lege. eller så vidt jeg vet i det hele tatt. Har aldri tatt noen gr-test... kun tatt de blodprøvene som er rekvirert.

Du får rekvirert blodprøver av jordmor som tas på laboratorium.

Skrevet

Jeg har bare vært til jordmor i dette svangerskapet og hun ordnet helsekort for meg også :-)

Skrevet

Det var det jeg trodde...Ble bare så usikker da jeg fikk brev fra jordmor at jeg måtte ta det med til første gruppemøte.

Skrevet

En trenger ikke ta noen graviditetstet hos lege, men det er vanlig å gå til lege for å få tatt de ulike blodprøvene(for å besteme bldtype, og teste for en del ulike sykommer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...