Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Må man sortere ullklær etter farger? Eller kan man vaske grå ullgenser og røde ullsokker sammen i vaskemaskinen?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Går fint, det! Om du ønsker deg rosa ullgenser!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Ok, det var det jeg fryktet.. Tar jo en evighet både å vaske og få tørket ullplagg..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Rene ullplagg bruker ikke så lang tid på å tørke, det er derfor man anbefaler ullplagg når det er kaldt. Men selvsagt må man sortere etter farger. Hvis det er vasket mange ganger, kan det selvsagt hende at det ikke farger av lengre, men da ville jeg vasket det med noen lyse plagg jeg ikke var redd for, bare for å teste det.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Takk for svar, du reddet lillingen sin ullgenser Ruller du de våte klærne i håndkle for å tørke? Fins det noe som er mer effektivt?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Ull klerer jo som regel nesten tørre i det jeg tar de ut av maskinen pleier bare henge de på snora med andre kler.. Men om en har dårlig tid ville jeg kansje lagt de på varmekablene på badet..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vasker all ren ull sammen på ullprogram i maskinen, både røde sokker og hvite bodyer osv... ingenting er misfarget, men jeg henger det opp med en gang maskinen er ferdig, lar det aldri ligge...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 jeg henger det opp på snora jeg også. Ull tørker fort. Hvis det er fint vær ute, kan du kanskje henge det ute..?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Vask heller ett lyst plagg sammen med fargede plagg i stedet for å vaske ett farget plagg sammen med lyse plagg for å teste. Da slipper du å ødelegge en hel maskin med klær.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Det går bra så lenge de mørke og røde klærne er vasket et par ganger før,-og så lenge man bruker ullprogram så klart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå