Leer Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Min gutt er fem mnd og han har fått to grøt måltider, morgen og kveld, i noen uker nå. De andre to måltidene (lunsj og middag) har jeg kun ammet. Dette har fungert veldig fint. Denne uka har jeg introdusert middag, og dette likte han veldig godt. Jeg vet jo godt at man skal amme først, så gi fast føde, så deretter amme igjen. Men her i gården vil ikke han ha mm før grøt, men om kvelden ammer jeg han rett før legge tid. Da jeg skulle begynne med middag så var jeg veldig bevisst på at jeg skulle amme han før middag, sånn at han ikke mister så mange mm-måltider. Men det virker som jo mer jeg gir fast føde, jo mindre interessert i puppen er han. I dag og igår har jeg forsøkt å gi han pupp til lunsj og middag, men han nekter. Etter flere timer med forsøk, så går jo lunsjen over i middag og middag over i kvelds og resultatet blir at han har fått et mindre måltid. Så mitt spørsmål er: skal jeg gi etter og bare gi middag uten pupp først, og da er resultatet at han får mindre mm i døgnet. Eller skal jeg bare holde ut og prøve og amme han helt til han er så sulten at han tar puppen? Jeg blir gal av dette. Jeg er så redd at han ikke får nok melk i seg hvis jeg dropper ammingen. Da må jeg vel gi mme og han er ikke så super fornøyd med flaska. Han kan jo ikke bare drikke vann. Er det ikke sånn at melk skal være hovedmaten de får frem til de er 9 mnd? Og hvor mye melk bør de ha i seg? Jeg vet jo ikke helt hvor mye han får i seg når jeg ammer, men men... Er litt frustrert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...
enda en Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Heisann. Jeg ville droppa middagen i noen måneder til hvis jeg var deg. Som du selv sier; jo mer mat han får, desto mindre pupp vil han ha. Og som ammende har man ikke kontroll over hvor mye melk de får i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå