Frøken B ღღ Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg kan kalle meg sliter, enda, men jeg håper noen her inne har greie på det jeg lurer på. Jeg har tidligere fått beskjed om at jeg lite sannsynlig ville kunne få barn uten hjelp. Det er nesten 10 år siden og en del av problemene som var den gangen har blitt behandla og forsvunnet. Jeg har nå regelmessig menstrasjon og eggløsning uten noe pillehjelp. Jeg har bl.a. hatt hormonforstyrrelser og cyster. I forbindelse med at vi nå prøver på 4. mnd så nevnte jeg for legen min at jeg gjerne ville ha en kontroll på gyn.pol. for å utelukke at noe av dette har kommet tilbake. Det var han enig i og skreiv henvisninga. I dag fikk jeg brev fra sykehuset med time i desember!? Det er jo leeeenge til. Og jeg er ikke kjent for å ha så veldig mye tålmodighet. Jeg var inne på Fritt Sykehusvalg sin nettside og tror jeg greide å finne ut at nabosykehuset har 3 ukers ventetid mens mitt lokale har 28 uker. Henvisninga er jo sendt til det lokale sykehuset, men kan jeg fortsatt velge et annet? Har det noe betydning at jeg gikk til kontroller på det lokale sykehuset tidligere?
icls Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Hei..jeg vet ikke helt.Men kan du ikke bare høre med legen din som skrev henvisningen da?? Håper du kan det...lykke til :-)
ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Du har krav på å kunne velge hvilket sykehus du vil! Ingen kan si noe på det. Og selvfølgelig bør du jo få komme til det sykehuset som har minst ventetid. Bare å stå på kravene Men da må nok legen din sende en henvisning til det aktuelle sykehuset. Det burde ikke være noe problem. Lykke til! =)
Andromake Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Fitt sykehusvalg er som fritt skolevalg. I utgangspunktet kan man velge fritt, men sykehuset (eller skolen) kan si at det ikke er plass, og at du må velge et annet sykehus. Du må få legen din til å skrive en henvisning til det sykehuset du vil på, så må du bare vente å se om de har plass litt tidligere. Lykke til!
hildri Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Tror du kan be om å få hennvisningen selv i hånda. Så kan du ringe å ordne time selv. Hva skal du gjøre da? Kan du gå privat? der er det jo ingen ventetid. Det hadde jeg gjort. Volvat er gode på dette. det blir du møtt av meget proffesjonelle folk som tar alle seriøst. det er verd å betale for. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå