t+t <3 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg trenger noen tips eller råd til utdanning.. Jeg er en jente på 23 år som er utdannet hjelpepleier men jobber i barnehage. Jeg har lyst på en ny utdanning hvor jeg tjener litt bedre enn jeg gjør idag men jeg har ikke økonomi til å ta høyskoleutdanning. Jeg må få meg en utdannelse jeg kan ta ved siden av jobb. Noen som har noen tips, råd eller forslag????
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg studerer ved NKI. Der kan du ta akkurat denn utdanningen du vil, og jobbe ved siden av. Eller så har du jo BI... Først må du finne ut hva du vil jobbe med. Mye utdanning du kan ta som deltidsstudie...
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du trives med å jobbe i helsesektoren, kan du jo ta sykepleien på deltid? Da har du god mulighet til å jobbe på siden av, og kan greie deg uten studielån. Du har jo et godt grunnlag med hjelpepleierutdanning i bunnen. Tror grunnlønna som nyutdannet er på ca litt over 300 000 nå.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 ...Kommer selvfølgelig an på hvilken skole du evt skal gå på - vet at den jeg gikk på gir deg gode muligheter til å jobbe på siden av, for uten om praksisperiodene.
trolla <3 <3 Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 mamo82... Har du gjort dette selv? Gått sykepleier deltid alltså? Lurer litt på å gjøre det, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det til å gå opp økonomisk. Hva har man krav på av stipend og andre stønadsordninger som student med små barn? Min blir 1 år gammel når jeg begynner. Har jo tenkt å jobbe i tillegg, men det kan jo ikke bli en vanlig fulltidsjobb uansett..
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Nei, jeg gikk fulltid, men har bekjente som har gått deltid. De har tatt perm fra jobben sin i praksisperiodene, eller kun jobbet løsvakter. Tror man har krav på støtte fra lånekassen, ja. Sjekk lånekassens hjemmesider, der finnes det mye info.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Kan jeg spørre hva du har i årslønn som assistent i barnehagen?? Jeg er i samme situasjon som deg. Er utdannet hjelpepleier, men jobber som assistent i en barnehage. Jeg tar for tiden en utdanning på NKI nå, skoleassistent - kreativt arbeid med barn. Har mest lyst å jobbe i skolen. Dette er en deltids studie på 6 mnd. MEN, er usikker på om vi får noe mer lønn enn det vi har. En fordel er at du jobber i barnehage og kan ta med deg studiene dine dit og i "samarbeid" med barna løse innleveringsoppgavene. Lånekassen støtter dette så lenge du fullfører det på ett år. Koster 10.000 kr, men kan ta det på avbetaling, 1000 kr i mnd. Skal seinere ta høyere utdanning på høyskolen, men det blir ikke med det første. Det har jeg ikke råd til. Da blir det på deltid så jeg kan jobbe ved siden av, og at jeg kan komme inn på realkompetansen. Vet ikke om du også har tatt eksamene for å få studiekompetansen?
snuffe Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Kan du ikke ta en deltidsutdanning på høgskole, da? Det er stort sett det nivået du bør opp på for å få noe særlig lønnsutbytte av det. Studier som barnevernspedagog, sosionom, førskolelærer og sykepleier kan alle tas på deltid - vanligvis over fire år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå