t+t <3 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg trenger noen tips eller råd til utdanning.. Jeg er en jente på 23 år som er utdannet hjelpepleier men jobber i barnehage. Jeg har lyst på en ny utdanning hvor jeg tjener litt bedre enn jeg gjør idag men jeg har ikke økonomi til å ta høyskoleutdanning. Jeg må få meg en utdannelse jeg kan ta ved siden av jobb. Noen som har noen tips, råd eller forslag????
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg studerer ved NKI. Der kan du ta akkurat denn utdanningen du vil, og jobbe ved siden av. Eller så har du jo BI... Først må du finne ut hva du vil jobbe med. Mye utdanning du kan ta som deltidsstudie...
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du trives med å jobbe i helsesektoren, kan du jo ta sykepleien på deltid? Da har du god mulighet til å jobbe på siden av, og kan greie deg uten studielån. Du har jo et godt grunnlag med hjelpepleierutdanning i bunnen. Tror grunnlønna som nyutdannet er på ca litt over 300 000 nå.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 ...Kommer selvfølgelig an på hvilken skole du evt skal gå på - vet at den jeg gikk på gir deg gode muligheter til å jobbe på siden av, for uten om praksisperiodene.
trolla <3 <3 Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 mamo82... Har du gjort dette selv? Gått sykepleier deltid alltså? Lurer litt på å gjøre det, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det til å gå opp økonomisk. Hva har man krav på av stipend og andre stønadsordninger som student med små barn? Min blir 1 år gammel når jeg begynner. Har jo tenkt å jobbe i tillegg, men det kan jo ikke bli en vanlig fulltidsjobb uansett..