pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg driver å sprayer.. er på dag 16 nå... skal ta kl 8, 15, og 22.. så dagens dose kl 15 kom jeg ikke på før kl 1630. tok den med en gang.. men nå er jeg redd jeg har "ødelagt" noe? har tatt alle de andre dosene når de skal taes... er det noen som vet noe om dette? klarer ikke la være å tenke på det...
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 nei da...det har du ikke....jeg tok en for mye...like før uttaket...det skulle jeg ikke gjort, men det gikk kjempe bra likevel...Jeg brukte spray 2 ganger daglig, jeg tok ofte 2-3 timer for seint! Allikevel ble det flotte egg, 5 befruktet, 4 på frys, alle 5 var topscore (4 cellet).... Slapp av :-)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2009 takk for svar nå ble jeg veldig lettet skal prøve å slappe av ... gruer meg bare til sprøytene nå... men er spennende då. stilig at at du fikk så bra egg då, grattiis
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Ja....egget festet seg ikke dessverre, har endometriose... Men det trøster meg at jeg har 4 stk. på frys...det er bonus det :-) Du har ingenting å grue deg til...de sprøytenålene er så tynne at du ikke kommer til merke et stikk engang :-) helt sant.... Jeg ble nettopp ferdig med første forsøket, eneste jeg gruer meg til neste gang er rugetiden....den er så lang...opptur,nedtur...men alt går :-) Lykke til, håper du får mange flotte egg!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 hehe jeg driver også å sprayer men jeg sprayer 0630, 1430 og 2230...skulle gjerne hatt dine klokkeslett....jeg skulle egentlig hatt 7, 15 og 23 men det ble for seint for meg på kvelden, kl 22 hadde jo vært supert*mumle* jaja jeg har kjempe sprøyteskrekk og jeg klarte å sette sprøytene sjøl..er på dag 3 nå med sprøyter og det er som my sweet 35 sier over her, nålene er kjempe tynne så du merker de nesten ikke...sier nesten for jeg merket min i dag, satte den rett under navle området og det var ikke heeeelt min plass..så jeg skal holde meg til sidene av navelen*ler* masse lykke til=) når begynner du på sprøytene?
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2009 synd med at det ikke gikk denne gang sweet 35, det går nok bra neste gang:) oi kl 0630 var tidlig har 1 ønsker 2.. ja synest tidene mine er greie... har ikke valgt de selv da.. var bare det som stod i planen.. hvor holder dere til da? jeg holder til i haugesund. begynner på sprøytene på tirsdag, så det er et par dager til. bra ikke spissen er så lang da. jeg klarer ikke se på når jeg tar feks blodprøve da svimer jeg av.."rødmer" har deisa i et par gulv pga det. så er veldig spent på koss det går:) har du merka noe til bivirkninger...? er spent på om jeg reagere likt som med pergoen , da blei jeg det hormontrollet.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 ah da har dere bedre tider i haugesund, jeg holder til i bergen=) går nok veldig bra skal du se, jeg kvidde meg noe sjukt til å ta de, kunne gjort mye for å slippe, men når første var satt så var det greit på en måte...pusta mange ganger før jeg satte den sjøl kan man si*ler* men som de fleste sier, er den første gangen som er verst så går det bra=) er trøtt og slliten aner egentlig ikke om det er en bivirkning, eneste jeg vet er en virkning er ømhet i eggstokkene lik sånn jeg får når det nærmer seg el, noe som bare bygges opp...det merka jeg bare noen timer etter første sprøyte også var jeg uggen i kroppen den første dagen...men det er i grunn det... jeg reagerte ikke på pergoen som i hormontroll, jeg ble bare dårlig/uggen av den*ler litt* så er vel til nå ganske heldig med tanke på bivirkninger... jeg skal til ul på torsdag for å se utviklingen*spent* når skal du til ul?
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2009 ja heldig du da jeg blei heilt grusom sentimental og sånn... kunne grine for ingenting.. og så sloss jeg bed søppelkasse og bossband... you name it.. det var berg og dal bane en stund der... hihi ler litt av det nå da.. skjønner ikkje det er mulig... skal på ul den 19 juni.. er veldig spent. er så redd det ikke skal vøre noe der.. he he.. vist du skjønner.. tror jeg tenker litt for mye... he he huska fanktisk sprayen til helt rett tid nå.. har snart brukt opp en flaske allerede..
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2009 haha mente vaskemaskin...og søppelkasse... søppelkasse og bossband er jo et fett... men uansett.. det var bare helt tragisk... folk trodde sikkert eg var smårar... LOL
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 uff ja ikke snakk, tenker nok alt for mye jeg og....tenker liksom som men hva hvis om atte*grøsse*sånnsett ser jeg fram til å komme til rugeperioden, men da er det vel nye tanker som dumper ned i hodet mitt som sier hva hvis om atte*ler* så blir nok ikke kvitt dem uansett hva jeg gjør... synes spraye tiden gikk kjapt jeg, jeg begynte på min 2. for et par dager siden..og håper at den holder ut, har ikke fått flere resepter på den så XXX. den smaker forresten pyton den sprayen*ler* synes hele løpet er en berg og dalbane, enten man blir hormonell eller ikke...er så mye som raser igjennom oss at vi går igjenom den banen uansett...merker det godt sjøl, ene dagen super positiv, andre dagen super negativ...
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2009 ja vi får slutte å tenke forr mye... krysse fingrene for at vi får mange fine egg sprayen smaker pyton ja, men på ein måte så når en får smaken veit en jo at en har fått det i seg.. en kontroll på en måte...var veldig dårlig de første dagene... kvalm.. som fy.. og hodepine.. den er bedre nå da... men var en stund.. jeg tenkte på synarela som sprayen fra helvete... huff... ler... men men... me skal klare dette..
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 helt enig=D*XXX* hihi for min del kan det bare komme ett egg, som fester seg og vokser og gror=D trenger bare det ene egget der;o) men seff et par til ekstra hadde gjort seg;o) er ikke så fryktelig lenge til vi får vite det egentlig...tiden går kjempe fort faktisk=D hehe noe jeg ikke hadde trodd=)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. juni 2009 ja virket jo veldig lenge å gå å spraye seg så lenge og så spøyter osv.. men det har gått veldig fort.. du må oppdatete koss det går på ul og sånn da:) tar du stor sprøyte dose? jeg skal ha 112 ... har lest at det er mange som har mye mer.. men det kommer vel an på..
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 jepp det skal jeg gjøre vettu=) er en link her for oss i uke 25/26 her inne =) jeg tar 150IE aner ikke om det er mye/lite jeg...siden dette er mitt første forsøk så kan jeg ikke si så mye heller;o) dosen justeres vel med tanke på årsak? hmm aner egentlig ikke, hos oss er grunnen uforklarlig barnløs, en skikkelig teit grunn*ler* skulle heller hatt en årsak enn det der, for nå har jeg ingenting å forholde meg til*mumle* er litt for diffust...
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. juni 2009 oki, jeg har pco... det er vel for at en kan bli overstimulert om en får for mye... satser på det funker iallefall er nå iallefall greit med innstillingene på pennen da.. at det går opp.. at en ikkje må bytte og ta litt av den ene og så en ny...har fått 450 og 900... blir akkuratt 12 dager det fant jeg ut...
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #16 Skrevet 5. juni 2009 hehe er jo alltid litt rest i ampullene så er mulig du må ta litt av en og bytte til den nye for å ta resten der...jeg har henta ut to på 900IE fant ut at det svarte seg, mulig jeg sikkert må ha ut mer og..jeg regna ut at jeg har 6 doser på en ampulle, så kommer pluss restene..så håpet er at jeg har en 12-14 doser på de to...siden jeg skal til ul en torsdag så er det vel mulig at jeg må gå helgen ut før dem tar eggene...aner ikke hvor lang tid det vanligvis pleier å gå fra ul til egghøsting=) hehe det verste er at jeg skal på intervju mandagen etter ul, er stygt redd for at alt havner på samme dagen, og da kan jeg vel glemme intervjuet... eller ta dem ut egg i helgene? vet du noe om det?
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 5. juni 2009 oki får vel bare prøve meg fram... så lenge den bakerste pilen viser rett dose er vel det greit sånn eg har forstått.. så spennende meg jobbintervju da driver også å søker jobber... er nettopp ferdig med siv ing stuidet.. jippi hvor lang tid det går varrierer kansje litt.. men i haugesund pleier de å ha ul på fredag og uthenting av eggene mandag, tirsdag og onsdager..
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #18 Skrevet 5. juni 2009 grattis med ferdig studie=D bakerste pilen? hehe hmm? jeg har ul på en torsdag, syne sjo da det er lenge å gå til mandag om eggene er klare...men men tiden vil vise, er dumt om alt havner på samme dag, kan liksom ikke si at jeg kan ikek komme på intervjuet pga egguthenting*ler litt* jaja får se=)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #19 Skrevet 5. juni 2009 takk takk he he... var kansje ikkje så bra foklart ... men når en trekker ut den tappen for å få dosen.. så skal det være piler på hvor mye en får ved å dra den ut så og så mye... om du skjønner.. he he.. og den siste pilen er den den dosen en får... hihi.. har studert instruksjonsvidoen som ligger på nettet... he he.. må jo være forberedt... he he.. ja blir kansje litt rart å si en må på egguthenting ... hihi.. satser på det ordner seg og at du får jobben då
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #20 Skrevet 5. juni 2009 hihihi nei skjønner ikke meteren=P på min pen så stiller jeg dosen og om det feks ikke er nok i ampullen så stopper den på det tallet som jeg ikke har fått i meg, det må noteres, så bytte og deretter stikke på nytt med det manglende... har også studert videoen*ler*men er tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg*ler*
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2009 he he.. tror egentlig vi snakker om det samme... men forklarer det på hver vår måte.. ler .. ja genial den vidioen der bra foklart iallefall.. he he...
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #22 Skrevet 5. juni 2009 hehehehe ja er mulig=) uansett så vet vi sjøl hva vi mener;o) og det er kanskje viktigst;o)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #23 Skrevet 5. juni 2009 jepp jepp bra me har kontrollen...
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #24 Skrevet 5. juni 2009 hehe har vi egentlig det?;o) nei må lalle jeg, kjempe koselig å snakke med deg=) sweet dreams når du finner puten, så snakkes vi igjen;o)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #25 Skrevet 5. juni 2009 hihi.. vi sier vi har det god natt da, sove godt. kjempe koselig å prate med deg og vi snakkes ja natti natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå