Gå til innhold

Kan noen svare på to små spm? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.

Definer nedpress? Jeg er førstegangs og har ikke funnet ut hva dere mener med nedpress, sånn eksakt. Jeg vil bare gjerne høre fra dere som vet, hvordan nedpress føles som og om det har noe å si for fødselens sin del?

2.

Jeg har strekkmerker som klør, rett ovenfor rumpen og i begynnelsen av "spekken". Er det vanlig at det klør eller er det muligens noe annet? Er veldig plagsom for det klør hele tiden.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. nedpress lurte jeg også på var helt til jeg fikk det. Kjennes ut som man har en murstein i magen som prøver å komme ut. Bare at det ikke er vondt da ;)

2. hadde det samme jeg også på magen. Klødde veldig mye. Er nok vanlig.

Skrevet

1. Er fjerdegangs og aner faktisk ikke, hehe... Eller, opplevde jo at babyen kom ned i bekkenet før og under pressriene på fødslene mine, men har ikke opplevd noe som jeg vil definere som noe nedpress før dette med de andre i hvertfall. Tror ikke det har noe å si på fødslene uansett, er vel mer at hode fester seg, og det gjorde det aldri med mine.

2. Er vanlig at strekkmerker klør ja, mine klør også.

Skrevet

Nedpress vet jeg ikke hvordan kjennes etter to barn:) Har forstått at det kjennes som en slags tyngdefølelse ned mot vagina, som ikke er vond. Dette har venninner som har kjent dette, forklart meg.

Strekkmerker kan du tenke på litt som sår som skal gro etter de er kommet. Og sår i grofasen klør. Du har ikke sår utenpå huden, men de ligger jo rett under ytterste hudlaget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...