Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe go' helg laksen i dag. Men jeg finner liksom ikke på noe å ha til. Også er jeg ikke så god på å lage fiskemiddag. Noen forslag til hvordan jeg kan tilberede den og hva jeg kan ha som tilbehør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å ha den i aluminiumsfolie med sitronpepper og sitron, i steikeovnen ca. 20 min.

Skrevet

En super lett og rask middag som barn liker er stekt laks, pasta med pesto og salat av ting de liker. Mine liker godt alfaspirer, mango, riste nøtter, grovraspa gulrot, paprika og litt olje/sitron på. Saus kan raskt lages av rømmekolle med sitron, salt og pepper i evnt. litt chiliketchup fra heinz.

Skrevet

alfaspirer har jeg aldri hørt om. hva er det?

Skrevet

Jeg pakker den enten i alufolie eller legger den rett i ildfastform i ovnene. I krydderhylla på butikken har de sånne poser med krydder som det står til ovnsbakt laks eller fisk på, det er veldig godt. Står på åssen du gjør det, enkelt! I ovnen ca 20min :o) nypoteter nå er jo knallgodt til syns vi, og nykål feks,- som du bare smørdamper. Smeltet smør, salt og pepper eller en fiskesaus på pose. Maaruds dill dipp kan også brukes, blandes ut med litt lettrømme eller matyoughurt feks. Kan jo ha stekte rotgrønnsaker til og med dere liker det. :o) God middag!

Skrevet

Sett stekeovnen på 200 gr. Legg laksen i ildfast form. Ha på salt og sitronpepper (fra Hindu - den er best). Stek den i 5 minutter. Ta den deretter ut og hell over matfløte og klipp over vårløk eller purre. Stek den deretter i 10 min til. Vips ferdig. Godt med både poteter og ris til. Valgfrie grønsaker, men jeg synes wokgrønnsaker er godt til, spesietl sukkererter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...