Gå til innhold

hvor mye gikk dere opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

under graviditeten??

eller til de som er gravid nå, - hvor mye har dere gådd opp så langt og hvor mange uker er dere på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 17 kg i begge svangerskapene:)

Skrevet

Sist jeg var gravid gikk jeg opp totalt 10-11kg.

Jeg er nå i uke 29 og har så langt lagt på meg 5 kg. Jeg vil helst legge på meg mer denne gangen enn jeg gjorde sist. Kiloene rant av meg når jeg ammet og jeg ble altfor tynn..

Skrevet

Opp 27 kg, 21 kg og 32 kg med mine tre første. Mye vann da, så var nede i normalvekt igjen etter få uker med de to første, med siste var 10 kg selvforskyldt fett og måtte trimmes bort.

Er i uke 32 og har gått opp 13 kg til nå, litt vann i kroppen (2 i ødem).

Skrevet

Hva betyr 1-2 "i ødem" egentlig?

Er 32 uker på vei og har gått opp 12 kg:)

Skrevet

Er en skala lege/JM bruker for å se hvor mye vann i kroppen en har. Den går slik: 0, 0-1, 1, 1-2, 2, 2-3, 3. Og så kan man hive på noen +'er på 3 tallet om det er ekstremt mye vann, jeg hadde 3++ med min første. Om du har 1-2 i ødem har du litt vann i kroppen, antagelig passer ikke skoene dine og ringene dine lenger (?) og du er øm og stiv i fingerne, stemmer det?

Skrevet

Det står bare 1 hos meg, men sommerskoene fra ifjor var noe for trange og det skal litt mer til for å få av ringene... Hendene kjennes noen ganger som vannballonger(i forhold til før da)..

:)

Skrevet

Med nr 1 gikk jeg opp...hold dere fast...46 kg!!!

Med nr 2 gikk jeg opp 31

Med nr 3 gikk jeg opp 23

Lærte litt etterhvert, men gikk veldig opp under alle svangerskap...huff! Og sliten ennå med vekta...mange år etterpå!

Skrevet

gikk opp 22 kg... Hadde gått opp 5-6 kg rett før jeg ble gravid og, så jeg hadde nesten 30 kg å kvitte meg med etter fødsel... 15 kg forsvant iløpet av et par uker... Var nok endel vann... De siste 15 jobber jeg fremdeles med... Lillemann er 6 uker, og jeg triller turer som en helt!

Skrevet

Du er den første jeg hører om som slår meg..Gikk opp 36,5 med min første..

Andre gagn så trente jeg daglig før jeg ble gravid, trente daglig hele graviditeten og fokuserte på å spise sundt..Gikk opp kun 10 kilo da :o) Ungenen var akkurat like store :o)

Fortsatte og trene nesten rett etter fødsel, for jeg var i superform.Selv om jeg ikke hadde trent hardt under graviditet så hadde den treninga gitt superresultat..Den mest effektive treninga jeg har vært borti vil jeg si...Og veier nå like mye som før numer en. Var 10 kilo + da jeg ble gravid andre gang...:o) Var nede i mine nåværende kilo 6 mndr etter andremann kom ut. Hodlt meg stabil i 2 år nå....

Skrevet

Gikk opp 13 kilo. 9 kilo er borte nå 5 uker etter fødselen. Men de siste fire kan bli harde å få vekk tror jeg.

De sier at man ammer det av 3 måneder etter fødsel, så jeg får håpe på det. Men har også håp om å gå mer turer nå... Har vært veldig stillesittende disse ukene, kroppen trenger jo å gro og ordne seg igjen.

Skrevet

Gikk opp 37 kg...Hadde myyye vann i kroppen!! Men ungen og morkaka var også stor og må vel sies at jeg spiste en god del godt under svangerskapet

Skrevet

jeg gikk opp 6kg med første svangerskap .

med nr.2 gikk jeg opp 17

på en uke gikk jeg ned 10 kg.mens de 7 ble igjen på armer, lår og mage. veldig kjipt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...