Gå til innhold

Hva gjør man? Små gutter og ereksjon.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

To åringen stod bak meg og lo i stad og ville vise meg noe. Da stod han med buksa og trusa på knærne, hadde ereksjon, og stod og klemte på tissen sin mens han lo....

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg sa bare at han måtte ta på seg buksa igjen.

Hva sier man når de gjør slik? Han syns det jo er såå moro, og ler masse hver gang han har ereksjon. Han har begynt å gå en del uten bleie i det siste, og har jo ganske lett tilgang, og syns vel det er spennende.. ? Han vil gjerne vise fram hver gang han har det også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal lage noe nummer ut av det jeg. Bare vis ham at det er ok, men ikke gi inntrykk av at det verken er morro eller noe negativt.

Er nok helt normalt dette :)

Skrevet

Ikke le og ikke kjeft. Helt normalt, og de holder på med det lenge. Når de blir litt eldre så sier jeg at sånn gjør du alene.

Skrevet

Ja.. Jeg verken kjeftet eller lo.. Ble vel egentlig bare litt stum.... :-P Sa han måtte ta på seg buksa igjen, så han gjorde det etter å ha stått der litt...

Tenkte bare på om jeg burde sagt noe annet, men da er det vel kanskje greit slik jeg gjorde det.... :-)

HI

Skrevet

huff, ikke meningen å le, men innser plutselig at jeg selv kan komme i slike situasjoner når lillegutt når den alderen... ;D Har selv bare søstre, så dette er ukjent territorium....

Skrevet

Veldig ukjent territorium for meg også.... Har bare ei søster og dette er første barnet mitt. Når mora mi var på besøk for en stund siden, lå han på stellebordet med ereksjon, og ville gjerne vise dette til bestemor........ Huff.. lille vennen min.. :-P HI

Skrevet

Alle gutter gjør sånn:) Min gutt har gjort dette lenge, jeg sier han må ta opp buksa +vaske seg.Har sagt om han klemmer/tar på tissen(hardhendt) kan den bli ødelagt..Men guttene ser vel fedrene gjør det samme

Skrevet

Dette viste faktisk ikke jeg eller :-S

Kommer fra en jenteslekt, har tre søstre fra før av og en datter selv og kan absolutt ingenting om gutter, jeg er det man kan kalle en sikkelig jente/dame, og innså det enda mer akurat nå. Haha, tror jeg må snakke med mannen min og få en større innføring i gutteverdenen her =)! Trodde dette kom først i 14-årsalder jeg!! ;)

Skrevet

Jeg gjør ingenting med det når det skjer, egentlig. Bare det at de begynner så tidlig med det er jo et tegn på at det er ganske så naturlig for dem. De skjønner tidsnok at det ikke er sånt man holder på med ute blant folk ;)

Skrevet

Gutten begynnte .med dette for noen mnd siden. Han er 4 år. Vi sier at hvis han vil se på tissen sin kan han gå på badet. Vi har også begynnt å si at han ikke får vise tissen sin til folk.. ikke spesielt festlig når han plutselig drar ned buksa for å vise besøkende at han har fått stor tiss ...

Skrevet

Når jeg som 16 åring jobbet som praktikant på barnehage skjedde dette ganske ofte med en av små guttene.

En gang når vi hadde hvile stund og han ble helt fra seg for det klødde vel pga bleien (?), da sa jeg at det gikk over snart- må innrømme at jeg ble litt sjokket for visste ikke at det var mulig! Er jammen ikke lett å vite hva en skal si i alle situsjoner!

Skrevet

Jeg har to gutter som nå er 5 og 8 år, begge har vært gjennom denne perioden. 5-åringen har fremdeles ingen hemninger og kan godt stå naken på badet å plukke på seg selv mens både jeg og storebror ser det ;)

Jeg har bare sagt at hvis de vil kose med tissen må de gjøre det når de er alene, i senga på rommet sitt f.eks, eller på badet. Har aldri blitt noen stor greie ut av det her, ungene skal jo få et godt forhold til egen kropp og seksualitet, så det er viktig å la de forstå at dette er helt greit, men en privat ting som vi ikke viser til alle.

Skrevet

Kan man ikke bare si "oi oi oi" også fortsetter man bare med det man holdt på med?

Og håpe at "oi oi oi" (Ikke rope bare si det) betyr = Så flott/gøy for deg. Mamma syns det er ok men trenger ikke se det hver gang!

Kjenner jeg gruer meg litt ja.

Skrevet

Du må huske på at det ikke er en typisk seksuell ereksjon som voksne menn har, da.

Gutters tisser har en ukontrollerbar ereksjon som bare kommer av seg selv i tide og utide, og ofte når de sover, spesielt på morgenen.

Gjør aldri noe nummer ut av det her i huset. Har flere sønner, og det er jo bare naturlig. Aldri trengt å fortalt dem at de må kose et annet sted, for de har aldri stått og gjort noe sånt. Men jeg har sagt "oisann" når jeg har vasket dem, og ferdig med det, liksom. Ikke noe flaut, ikke noe stort nummer av det, og opptrådt helt naturlig rundt det der. For det ER jo det det er: Naturlig.

Skrevet

Jeg ville ledd antagelig, men nå ville jo jeg syns det var morsomt. Og hvis det er morsomt for ham og morsomt for meg, hvorfor ikke?

Det er helt normalt at små barn har et "sexliv". Barn helt ned i 2-årsalderen kan få orgasme, og jeg husker at jeg lå å koste med meg selv om kvelden da jeg var ganske så liten. Det er ikke noe galt i det.

Men hvis det utarter seg til å skje i tide og utide når han blir litt eldre, ville jeg forklart ham de sosiale kodene for den oppførselen.

Skrevet

han gjør jo ikke noe galt.

bare si *ja jeg ser, men nå må du ta på buksa igjen* gjerne med et vennlig smil:)

men ikke gjøe noe stort nummer ut av det!å spør han hvorfor å blir kjempe lei seg,så får han bare sprade naken å slenge på tissen..

det avtar når de ikke får noen reaksjon på det. (hjemme altså)

Skrevet

la dem holde på, vær veldig forsiktig med å be dem la være, kjære vene det er jo helt normalt for smågutter, de har jo ikke noen seksuelle tanker rundt dette. vår gutt gjør også dette men det bekymrer meg lite, når de blir eldre blir de stort sett mer flaue over dette og holder det for seg selv.

Skrevet

Hvis et lite barn kommenterer til en voksen at pappa har stor tiss så sier det en del om den voksnes tankegang hvis h*n kobler det til overgrep. Voksne har stor tiss, sammenliknet med et barn.

Skrevet

To-åringen min får ereksjon hver kveld når han bader. Han bruker jo bleier, så det lukter ganske stramt i bleieområdet etter en lang dag. Jeg ser at det ofte er vaskekluten og det rennende vannet som forårsaker det, og da pleier jeg å gjøre meg ganske fort ferdig med skyllingen... Vet at det er helt naturlig, men liker ikke at JEG har noe med det å gjøre!

I det siste har han oppdaget ereksjonen selv, og begynt å plukke på tissen sin. Da har jeg bare sagt etter en kort stund at "Nå kan du la tissen være i fred." Akkurat som jeg sier at han må la nesen være i fred når det renner snørr, eller la være å plukke på sårskorper. Ikke noe stress over det, men heller at den er litt uinteressant. Heldigvis har jeg en lydig unge, så det hjelper:-)

Skrevet

Hvorfor gjør du det? Gutten min runket i samme alder og syns det var deilig. Hvorfro kan ikke små barn få kose seg på den måten? Hva er det som gir oss retten til å få dem til å føle at det er feil?

Skrevet

Unnskyld, men nå lo jeg litt!

Gleder meg til lille gutt her begynner å sprade rundt å utforske seg selv, det blir artig det! De små gjør og sier så mye rart, så vet ikke om jeg hadde klart å holdt meg til å ikke le. Sikkert litt rart og morsomt første gangen ungen står midt på kjøkkenet og fikler med tissen sin, men blir sikkert lei av at de skal stå sånn hele tiden og vise frem.

Jeg vet ihvertfall hva jeg skal si til min gutt nå når han blir større, etter å ha lest dette innlegget. Blir nok til at jeg sier at han kan gjøre det når han er alene, og at han skal vaske seg på hendene etterpå. Er jo ikke akkurat hygienisk om lille gutt tar seg på tissen og deretter tar på alt rundt omkring.

Det er jo HELT normalt, og ok. Men dumt om de skal fikle der nede mens andre er tilstedet. Plutselig har man besøk også står han midt utpå stuegulvet og viser seg frem, fordi vi sier det er greit når man er hjemme? Bedre at de går et sted hvor de er alene. Og jeg ville nok ikke sagt at tissen kan bli ødelagt hvis han gjør det, slik noen andre her sier, for den blir jo ikke det. Skal ungen gå lenge å tro at hvis han tar seg for mye på tissen så blir den ødelagt? De vet jo selv hva som er vondt og ikke vondt, så hallo. La de gjøre det, så lenge de gjør det der det ikke er noen. :-) Mener jeg da...

Skrevet

Kom borti ei jente på 2,5 år ein gang. Hu klarte aldri sitte stille ved matbordet. Satt bare å vridde seg, spente hele kroppen og blei tomatrød i ansiktet... Vi trodde jo at hu gjorde det for oppmerksomhet, så prøvde og overse det til ingen nytte. Mor tok dette opp med helsesøster(lege og svaret var at hu onanerte rett og slett.

Beskjeden en "skal" gi er at det er sånn man gjør når man er aleine. Med vennlig stemme og et lite smil. Samtalen tok jo mor, så vet ikke helt nøyaktig hva som blei sagt. Men i allefall ta seg litt tid til å forklare, uten om siutasjonene, at å ta på tissen sin e heilt vanlig, men at det er noe man gjør når man er aleine på rommet sitt. Sånn at barnet forstår at det er ikke noe galt i å ta på segsjøl, det e noe alle gjør o.s.v.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...