Gå til innhold

Jeg spiste nettopp en stor salat

Anbefalte innlegg

Skrevet

kamuflert under 4 dl dressing. Har jeg fortsatt vært sunn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunnere enn om du hadde spist 4 dl dressing uten salat under:) Får jo i deg vitaminer selv om du har masse dressing på:)

Skrevet

He, he - er jo sant det hun over her skriver - kommer jo litt an på dressingen også da...;o)

Skrevet

Kommer an på dressingen ja, men er det vanlig thousand island eller oljedressing, vil jeg tro du har fått i deg nærmere 1000 kcal bare på den. Men så klart, masse vitaminer og mineraler i salaten ;-)

Skrevet

Den greske man rører inn i rømme. Kunne drukket den dressingen hadde det gått an...

Skrevet

Enig med de andre ;) Er det Vanlig dressing eller rømmedressing er det veldig mye kalorier, men salaten under beholder jo de samme viktige næringstoffene :) Er det derimot sånn maks 3% dressing fra idun eller thousand island så er det ikke så voldsomt mye kalorier pr dl..

Så spørs det om du tenker at den er "sunn" fordi den er kalorifattig eller om den er sunn fordi den inneholder mye viktig for kroppen ;)

Sunt er salat uansett... Men dressinger kan gi maaange ekstra kalorier, avhengig av hvem du velger ;)

Skrevet

Igjen så går det på hvordan rømme... Seter rømme er voldsomt mye kalorier, lettrømme er derimot litt bedre ;) Hvis du skal ha den sunnere neste gang så bruk mager kesam/evt vanlig kesam med samme dressing mixen ;) Smaker veldig godt det også ;)

Skrevet

Di kan røre den inn i yoghurt naturelle. det er veldig godt! Mye friskere heldigvis enn om man bruker rømme.

Skrevet

En kan faktisk bruke både yoghurt, kesam, eller rømme til sånne dressinger og alt smaker ganske godt. Jeg synes Kesamen er litt mer lik rømme i smaken. Yoghurt blir for meg litt sånn "surt" til dressinger men fungerer det også. Da ville jeg valgt matyoghurt :) Lettrømme er ikke så aller værst det da :) Men mager kesam er ganske mye mindre kalorier + en del mer proteiner :)

Men alt i alt er jo salat sunn mat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...