Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt spraytan når de var gravide eller vet om dette er skadelig når man er gravid? Skal snart i bryllup og kunne tenke meg å få litt farge på den vinterbleke huden min, men har nå funnet ut at jeg er gravid så lurer litt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det hadde vært veldig kjekt å fått vite. Jeg pakket faktisk i dag ned alle slike produkter, etter jeg leste et innlegg på www.lommelegen.no at det var ikke bekreftet at det var skadelig for barnet. Men han ville unngått det. Da fargen trer inn i huden og blir der en god stund.

Vet ikke om du ble noe klokere av dette. Men søk på "selvbruning" eller "brun uten sol" så får du treff.

Ha en fin, fin dag videre :)

Skrevet

Takk for svar ;). Skal sjekke litt på de sidene jeg da. Vil jo ikke skade den lille spiren ;).

Ha en flott dag videre du også.

Skrevet

jeg ville heeeelt klart holdt meg unna sånne ting. De produktene som brukes for at det skal være så effektivt er garantert fulle av masse kjemikalier. Og alt som smøres på kroppen tas opp i kroppen, og er du litt uti svangerskapet tar jo ungen også opp det samme.

Ta deg heller litt solarium (6-10 min om gangen så du ikke blir for varm), og nyt solen ute nå (hvis den er der du bor).

Skrevet

sprøytan er ikke farlig å ta når man er gravid.

det er et sukkerstoff som kun reagerer med hornstoffet i de døde hudcellene i huden ytterstelag som gir den brune fargen..

overhode ikke farlig for deg eller fosteret.. jeg har jobbet mange år med dette nå:)

Skrevet

Hei! Signerer "Grysom og Knut Elias" her!!

Spraytan er IKKE farlig i svangerskapet! Jeg var i bryllup 23/5, og tok spraytan i den anledning.. Jeg forhørte meg i forkant, og de forsikret at det ikke var skadelig! Dette fordi det er laget av sukker, som "Grysom og Knut Elias" også sier!

Jeg personlig hadde heller holdt meg unna solarium..... (naturlig sol i små mengder derimot, er noe litt annet...)

Når det er sagt, fikk jeg også negl- forsterkning i samme momanget.. Heller ikke det var skadelig, selvom en skulle tro det.. Det lønner seg derfor å forhøre seg med de som jobber med det/ har greie på det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...