Freckleface26 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Er det noen som har vaert paa ul i uke 12 og faatt vite kjonnet, eller er dette helt umulig aa see enda??
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Har vært på ul i uke 12, og det er helt umulig å se kjønnet. Desverre:-)
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Fikk vite kjønnet i uke 11. Absolutt ikke umulig, men ikke alle leger som uttaler seg så tidlig
Plikkert70 Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 det er nok litt tidlig, kjønnsorganene er veldig like så tidelig. Uke15-16 så er det mere tydelig og sikkert
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 hmm..vi så det da vi, legen var helt sikker og han er erfaren og sier at det hender innimellom at de kan se det så tidlig viss de får det godt bilde. Dette var foressten på fosterdiagnostikk på Ullevål.
MK73 Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Det er mulig, hvis bildet er godt og legen erfaren - men det er uansett stor usikkerhet forbundet med det. Da jeg var 11+1 fikk jeg beskjed om at det trolig var en gutt, og det var det.
edition Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Også lest at hvis man tar en test (vanskelig navn å si, så jeg husker ikke) hvor man også kunne finne ut kjønnet:) Men hvorfor stresse? Gøy å plage seg selv med å vente ;p
mine to små. Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Nei, det er ikke umulig! En jeg kjenner, er i uke 16 nå - ho fikk vite det i uke 13, en liten gutt, og viser fortsatt at det er en liten gutt på 3d osv.
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Veldig rart at dere som fikk vite det før uke 12 fikk det når det ikke er lovlig å opplyse om det før etter 12 fullgåtte uker! Og det er mulig å se kjønn tidlig.Men da må personen være meget drevet og utstyret godt.Man kan se det på hullene jentene har 3 og guttene 2....Men jeg ville tatt det med en klype salt.Fordi kjønnene er nesten prikk like frem til uke 14!
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Eksterne kjønnsorganer kan sees fra uke 11. http://www.ehd.org/resources_bpd_documentation.php?language=65
MK73 Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Klar over det. La oss si det sånn; når man har vært prøver i 5 år, gått gjennom full utredning og vel så det, fem-seks prøverørsforsøk, og betalt i dyre dommer for behandling i tillegg til det helvete det er å være barnløs og gå gjennom behandling i den sammenheng - da er det særdeles liten sannsynlighet for at noen skal ta abort pga at det er "feil" kjønn :-) Det er jo det som er hovedgrunnen til den regelen.
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 Ja,jeg er klar over det!Men da har dere vært heldige og legen veldig grei:)For i følge lovverket er det ikke lov!
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Her er også en link til de som vil se http://baby2see.com/gender/external_genitals.html Kjønnene er ganske prikk like!Tviler sterkt på at det er mange leger her i landet som kan klare å se det!
MK73 Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Hei, Charlotte. Det hører også med til min historie at jeg ikke spurte - for det var meg revnende likegyldig hva slags kjønn det var. Legen kom ut med det helt spontant, sa det uten å tenke seg om, rett og slett. Jeg sa også at det er svært stor usikkerhet i slike utsagn, så der er vi enige. Det er heller ingen tvil om at det er forskjell på legene og hvor erfarne de er på dette området. Er man 50 år+ og har jobbet som gynekolog og fertilitetsspesialist i mange år så er det nok større sannsynlighet for at man kan "treffe" riktig så tidlig, og det kun i de tilfellene da barnet viser seg godt frem og UL-apparatet er relativt nytt og fungerer godt :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Ja,men da er vi enige da:-) Men for de fleste er det samme hvilket kjønn det er så lenge den lille er frisk:) Ja,og det er stor forskjell på legene!Er mye ren tipping ute og går også! Men det var forresten veldig hyggelig at du har blitt gravid etter så mange år:)Det gleder masse å høre slike solskinnshistorier:) Venter du en liten prins eller prinsesse?
MK73 Skrevet 6. juni 2009 #17 Skrevet 6. juni 2009 Hei, Charlotte. Ja, heldigvis så er det ikke mange som virkelig bryr seg om kjønnet. Takk for godord :-) Solskinnshistorier er det alltid godt å høre, jeg har trøstet meg mye med slike. Dessverre var den UL-en jeg snakket om i høst, da jeg var gravid med tvillinger, og da mistet vi først den ene 9 uker på vei og så den andre 12 uker på vei. Det var gutten vår som levde lengst (og som legen tippet på på UL) og vi så at det var en gutt da han kom ut (hjemme). Nå er jeg utrolig nok gravid igjen, men er bare 7+4 foreløpig. Skal på UL på mandag og håper på å se ett eller to bankende hjerter da. Lykke til med prinsessen din :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 Ønsker deg masse masse lykke til:-) Denne gangen er det deres tur;) God klem:-)
*SmurfeMamma* Skrevet 6. juni 2009 #19 Skrevet 6. juni 2009 i Irak så er det vanlig og få vite kjønnet når man er 12 uker.,... det er rutine og se etter kjønn på 12 uker ultralyd, så da må det iallefall være mulig å se det, men der nede er jo de fleste muslimer og de tar jo ikke abort... så problemstillingen om å ta abort viss man venter "feil" kjønn er vel da uaktuell... (var ei venninde fra Irak som fortalte meg det...)
Mamma_til_isabella Skrevet 6. juni 2009 #20 Skrevet 6. juni 2009 Det er mulig å se det om personen som utfører ultralyden er dreven på det og spesialist!Som du selv ser om du ser på linkene her er kjønnene nesten prikk like!Så det er veldig ofte de tar feil så tidlig! Men her i Norge er det ikke rutine å se etter kjønn heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå