Mockanin Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Som tidligere nevnt så skal 14 åringen konfirmere seg neste høst. Og jeg planlegger jo det meste i god tid. For å få ned kostnadene litt, har vi sagt at vi kan ha selskapet hjemme hos oss. Det blir nok litt trangt om saligheten, men det får bare gå. Det blir ikke muligheten til å slenge seg ned i sofaen feks. for den må vi nok sette i senga vår. Man må holde seg til langbordet rett og slett. Selvsagt kan dem som vil gå ut. Det kommer også til å bli litt forskjelli bordhøyder og bredder i og med at vi må låne oss bord rundt omkring. Er det riktig å beregne litt under 1 m, med plass pr. pers rundt bordet? Vi skal ha koldtbord. Siden vi ikke har service til 35 stk. så tenker vi på plast. Blir det litt "billig"? Da tenker jeg ikke på pengene, men på inntrykket. Vil jo at gutten skal få en dag han får gode minner fra. Veldig viktig for meg siden jeg selv ikke har det. Hverken faren til sønnen eller jeg har lyst til å holde noen tale. Det ligger ikke for oss.Men jeg lurer litt på å høre med niesen til min mann om hun har lyst til å ønske velkommen eller noe sånt. Hun vil da være 14 år, hun er den typen som liker å prate og bryr seg ikke om hun kjenner folk eller ikke og så driver hun veldig aktivt med teater på et passe høyt nivå. Hun er liksom typen til det. Vil det se dumt ut? Er så sinnsykt mange år siden jeg sist var i konfirmasjon at jeg husker ikke hvordan ting foregår.
Gjest mphs Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Jeg syns det er litt sjedelig med papptalerkener i ett stort selsap(mn det er meg). Jeg ville nok heller kjøpt billige talerkener på Ikea. 5 kr pr.stk. Blir ikke så mye dyrere enn ordentlige papptalerkener.
mayaya Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Jeg synes også plasttallerkener er litt trist i selskap, men ellers synes jeg at du har løst det greit. Bordbredden er ikke det viktigste, liksom Hvem som ønsker velkommen spiller heller ingen rolle, og det blir nok mye bedre om du spør ei jente som liker sånne ting, enn om noen som absolutt ikke vil må gjøre det Lykke til!
solstråle69 Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Til 35 personer ville jeg gått for plast! Finnes jo masse fint i dag, litt store tallerkner med fint mønster! :-)
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Ville heller prøvd å låne litt hos andre enn å gå for plast. Og jeg ville prøvd å presse meg selv til å klare å holde en tale. Hvis du begynner å øve nå er du nok klar ;-) Blir på en måte mer personlig enn en eller annen taletrengt jente...
erteposen + 4 Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Dere har jo kjempe god tid til å planlegge og finne gode løsninger t.d. bord som passer litt sammne osv. Jeg hadde nok ikke brukt plast. Da hadde jeg lånt med venner og heller hatt ulike servise, eller kjøpe kjempe billige glass og fat på IKEA som kan brukes til fest senere. Det høres litt rart ut at niesen til din mann skal være eneste taler i din sønns konfirmasjon. Å ønske velkommen hadde jeg virkelig prøvd å gjøre selv. Det er ingen tale!! Tusen takk for at dere ville komme. Vi setter stor pris på at dere vil feire dagen sammen med oss. Vel bekomme!. Kanskje sønnen din vil ønske alle velkommen?
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Om du beregner 60 cm pr kuvert så er det "vanlig" plass. istedetfor plast som er litt "campingtur" så ville jeg heller ha lånt pent servise av familie/venner/naboer. Selv om servisene blir ulike så er det allikevel finere enn plastikk. Kan ikke konfirmanten ønske velkommen selv? Det gjorde sønnen min, og holdt samtidig en liten tale der han takket for at gjestene hadde kommet osv. Jeg ville stusset veldig på om niesa til far ønsket velkommen, hun er jo ikke vertskap på noen måte. Da ville jeg heller ha gått for en velkomstsang. Jeg ville også syntes at det var veldig rart om ikke en av foreldrene reiste seg og så noen ord til konfirmanten. Om du skriver en liten tale og øver deg, så burde det gå bra. Det spiller liten rolle om det "ligger for deg" eller ikke. å en slik dag så gjør man det selv om man gruer for det, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå