Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått en beskjed fra helsestasjonen som jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte av... Kommunen har bestemt at helsestasjonen her (som egentlig ble nedlagt, men tatt opp igjen) kun får ta imot unger 0-1,5 år! Så min toåring må jeg dermed kjøre 3 mil med (hver vei) til et eller annet sted jeg ikke aner hvor er! Er det mulig?? Så da kan "vår" helsesøster få lov til å ta imot han, bare på et annet kontor - hvis vi er heldige! Mest sannsynlig blir det en annen helsesøster også, så så mye for den oppfølginga av ungen!

Jeg føler at jeg bør klage på dette til kommunen når jeg får ned irritasjonen en smule, noen med tips til hvordan jeg går fram?

Helsesøster sa at en del mødre takket nei til videre oppfølging pga dette, men det vil jeg jo heller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at de ikke tar med 2-års kontrollen på den lokale helsestasjonen da, for etter den er det jo veldig få kontroller. Det er ingen kontroll for 3 åringer, så neste kontroll etter 2 år er ikke før 4 år, og etter det er det bare en kontroll igjen før de er skolebarn og følges opp av helsesøster der..

De tenker så merkelig noen ganger..

Skrevet

Etter 2 år er det jo ikke mange kontroller da. Neste er ved 4 år, så det er jo ikke sånn at du må kjøre 3 mil annenhver uke ;-)

Skrevet

Nei, men jeg skjønner ikke helt poenget. Hvis han skal til maks 2 kontroller før han starter på skolen (da er han tilbake til den lokale helsestasjonen, de har også skolehelsetjeneste), så er det lite poeng i å dra helt dit. Hvorfor skal vi få oppfølging av noen som ikke kjenner han? Helsesøster her vet alt om historien hans, vi har vært inn og ut der mye.

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune hvor mange kontroller de har, og når. Her er det ikke 2årskontroll, men 3 år, og 4 år.

Ellers virket det utrolig dårlig å kun ha tilbud så langt unna!

Skrevet

ja, spesielt fordi vi HAR en helsestasjon og en helsesøster, hun bare får ikke ta imot oss :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...