Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i bryllup i helgen, men har ikke kjøpt gave enda... Vi har nesten ikke sett og hatt kontakt med paret de siste årene (5 år?), og vi er kun bedt til festen etterpå (dvs kaffe og kaker?).

Regner de som et vennepar altså, men ikke hatt noe særlig kontakt da vi ikke bor i samme by, har barn på ulik alder osv.

Ca hvor mye bør vi bruke på gaven? Jeg har bare vært i ett bryllup tidligere. Da var det familie og vi var med på hele festligheten ;)

Synes dette begynner bli fryktelig dyrt... måttet kjøpe antrekk, sko, frisør, betale barnevakt, skyss...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du _måtte_ vel strengt tatt ikke til frisøren, og isåfall hadde du kanskje gått dit uansett? Nytt antrekk _må_ man heller ikke ha da, med mindre du ikke har et eneste plagg i skapet som ikke passer.

Får litt følelsen av at du egentlig ikke har så lyst til å gå.. ?

Men uansett, tror jeg ville kjøpt noe til rundt 300 kroner i din situasjon.

Skrevet

Her kommer det veldig ann på hvordan man velger å legge det opp- jeg for min del har da aldri brukt gå til frisør om jeg er vanlig gjest i et bryllup-----kun når jeg var brud og forlover...

Er du sikker på at du må ha et nytt antrekk?? som du sier skal dere ikke være med i hele selskapet- kun festen etterpå..

barnevakt koster , det gjør det uansett når man skal på noe.. skyss- hva med å kjøre selv om den ene holder seg edru??? for å gjøre det billigere??

Så lenge man skal i bryllupet og er 2 stk så ville jeg nok gitt for 500.- er man venner av paret så ville jeg nok gitt en gave til 300.- om jeg ikke skulle dit, men vi er alle forskjellig.

Skrevet

Ja, det er dyrt å gå i bryllup:) klart man ønsker å føle seg vel med ny sveis og fine klær, det koster!

Jeg hadde kjøpt noe for mellom 300-500 kr, du finner noe fint for det:)

Skrevet

Vi skal i tilsvarende i sommer, kommer til å legge oss et sted mellom 500 og 1000 alt etter hva vi finner.

Skrevet

Da vi ble bedt i kaffen i bryllup til et vennepar ga vi 500,-

Skrevet

joda, jeg har lyst til å gå! Men som min mamma sa; har de bedt dere bare for å få gave, eller?! Jeg vet ikke... Hun er litt gammeldags da, og synes dette "nye" med å invitere folk på bare kaffe er noe fryktelige greier he,he

Jeg ser at de har bedt noen andre også, og såvidt jeg vet så kjenner de ikke de noe særlig... de har vel festet sammen med han noen få ganger og det er det hele... tror de muligens har bedt i hytt og pine her. Men som sagt; jeg tenker på de som et vennepar, og ville bedt de om vi skulle giftet oss!

Jeg må til frisøren jo. Jeg hadde ikke gjort det nå ellers, for har egentlig ikke råd. Jeg har heller ikke noe i skapet som passer, og har ikke bruk for den kjolen til noe annet. Jeg liker ikke å pynte meg, og er en ekte jeans-jente! Det går til alt! ...bortsett fra bryllup ;P (dessuten har jeg gått ned masse i vekt i det siste!)

Takk, det var noe sånt jeg tenkte også ;) Bare sett i andre innlegg her at folk mente 1000 kr var et minimum og liknende... det syntes jeg var helt vanvittig!

...gubben brukte også over 2000 kr på ting (fallskjermhopp, go-kart, middag og drikke på byen, taxi hit og dit. stripping osv) til brudgommen på utdrikkingslaget, så jeg syntes det var helt sinnsykt... Jeg er ikke gjerrig eller noe, men er bare at vi har ikke råd til så mye, og dette er jo helt sinnsyk bruk av penger... ville heller brukt de på noen andre nære, barna mine, eller noe vi som en familie trenger, for det er så mangt vi kunne trenge disse pengene til...

Så får dere bare være uenige med meg og henge meg for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...