drømme_mamma er gravid Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 vår sønn har alltid spist middag fra glass (ferdiglaget) ca 80% av tiden, ca 20% får han hjemmelaget. fremover vil han forsatt spise fra glass, ca 50% av tiden. er dette i orden? har noe med at vi begge jobber og han kommer hjem sulten fra barnehagen. er 15 mnd gammel
Tommage♀♂ Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Det er det jo du som bestemmer det. Men hvorfor spiser han ikke det som dere spiser? Lager dere ikke middag? Om middagen blir i seneste laget er det jo bare å gi brødskive når dere kommer hjem, og så kan alle kose seg med middag til kvelds. Det gjør vi ofte her i huset=)
drømme_mamma er gravid Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2009 jo lager middag, men kanskje ikke hver dag. og er fortsatt avventende med å gi stekt mat f. eks. så dersom noe er stekt og ikke kokt får han ikke full porsjon. jeg lurte på om det er vanlig med glassmat..virker jo så sunt og kontrollert
erteposen + 4 Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Våre spiste det samme som oss, med unntak av veldig salt mat som posesupper osv. Dere bestemmer, og glassmaten er jo et bedre alternativ enn "dårlig" middag eller ingen middag:) Vi spiser ikke middag rett etter barnehagen, men som det siste måltidet på dagen.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har aldri brukt glass mat til snuppa, rett å slett fordi at hun ikke ville ha,,,,, laga små porsoner uten salt og andre sterke smaker, som jeg mosa selv. synes ikke d var så mye ekstra jobb med d. Er hun sulten når hun kommer fra bhg så får hun ei skive eller et knekkebrød. til middagen blir ferdig. Spiser middag ca 5 for jeg synes vi skal spise sammen:-) Han på 6 var heller ikke så glad i glass mat, Dem kan jo spise mye av det som vi spiser, barna mine elsker mat med smak.......
Tommage♀♂ Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Hva er galt med stekt mat? Kan du ikke bare koke en kjøttbit om du er redd stekt mat da? Tror ikke det er så vanlig at de spiser middagsglass så ofte når de har passert 1 år, men det er jo ikke skadelig da. Om han bare får grønnsaker og saus en dag er vel ikke det heller krise, om han ikke spiser kjøttet... Må jo være litt stusselig for han å spise alene/egen mat?
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Våres 3 barn har spist alt vi spiser fra de var ca 1 år så lenge de bare kunne tygge det. Har vi hatt noe de absolutt ikke kunne spise, har vi enten gitt glass, eller jeg har laget en egen middag til dem slik at vi har to middager (f.eks koke opp 1 potet, 1 gulrot, en brokkolibit og 2-3 kyllinboller, går veldig fort om man deler grønnsakene i biter), eller vi har supplert til vår middag med noe, f.eks en potet sammen med spaghettien for å få mer fylde i middagen. Synes det er viktig å få gode middagsrutiner hvor alle samles rundt matbordet i hvertfall en gang for dagen. Skal vi spise sent, så setter vi oss ned sammen med ungene likevel, evt spiser litt av det de spiser. Ville i deres tilfelle helelr da byttet om på kvelds og middag. altså at han fikk skive når han kom hjem og middag til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå