Gå til innhold

Dårlig tegn? (Hussalg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde visning på tirsdag og 9 skrev seg på liste. 2 av disse kom dagen etter for å se en gang til og var i nesten 1 time da også.

I går ettermiddag kom bud fra en 3. person som ligger noe under takst. Megler ringte rundt og bare 1 trakk seg fullstendig. Allikevel har det ikke kommet inn noen bud i dag. Stående bud går ut kl 15. Er det et dårlig tegn at ingen har kommet med bud eller er det bare litt tidlig?

Kjempenervøs her nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste venter lengre før de legger inn bud. wer jo nesten 6 timer til fristen går ut. Bruker å være "krig" de siste par timene. Så bare vent du, det dukker nok opp flere bud.

Lykke til:)

Skrevet

Det kan det være, men folk venter ofte til tett opp til fristen for å finte ut andre budgivere.

Skrevet

Takk! Blir helt sprø av det her! hehe. Krysser fingre og tær for at vi får solgt over takst her.

Skrevet

Det er skikkelig nervepirrende å selge:-)

Da vi solgte leil. vår var det knapt noen på første visning.

Ingen på den visningen bød, så vi ble litt skremt....

Hadde en visning til og da fikk vi bud på 1 400 000,- som de økte til 1 450 000,- (prisantydning var 1 650 000,-)

Vi synes det var såpass under takst at vi sa nei takk. Så ringte det en som hadde vært på første visning, men som ikke hadde vist seg som intressert. Hun forsøkte seg under takst, da sa vi at vi ikke ville selge under takst. Og så bød hun 1 750 000,- Altså 100 000 over takst:-)

Så ha is i magen det ordner seg til slutt.

Skrevet

Det er nok bare tidlig enda:) De venter nok nærmere fristen...

Lykke til!

Skrevet

I dagens marked er det bra at det kommer 9 på visning. At dere allerede har et bud inne er kjempe bra. Høres ut som det kan gå over takst.

De fleste eiendommer blir ikke solgt etter første visning nå om dagen.

Gi oss en link da:)

Skrevet

En budgiver som "kan spillet" gir, så sant mulig, sitt bud tidligst 5 min før fristen "går ut".

Skrevet

Ikke kommet bud enda :(

HI

Skrevet

Ha is i magen. Ikke stress.

Hvor mye under er budet på?

Folk venter gjerne til siste liten før de legger inn bud. Og de begynner veldig ofte ganske lavt. Dette er helt normalt under budrunder. Har jobbet på meglerfirma i 5 år, og ser ofte dette.

Hvordan stand er huset i? er det mye å gjøre osv?

Da du fikk taksert det, brukte du flere meglere? Tok du den megleren i så fall som ga høyest prisant?

Mye spiller inn her. Men aldri stress ett salg. Dere skal føle dere fornøyd med den prisen dere selger for.

Hvor lenge har huset stått til salg? Har det vært lenge nok ute til at flestparten av intr kan ha sett annonse ol?

Skrevet

De siste 15 min før et bud går ut, er de mest spennende. Timene og minuttene før dette er bare plagsomme!! :) Det er et halvt år siden jeg kjøpte hus og solgte leilighet, og husker både spenningen med å se om vi fikk huset, til hvor leiligheten kom til å ende. Bare hold ut!! Det er 1 time og 53 min igjen.......

Skrevet

Budet er 75 000 under prisantydning og prisen er 1.825.

Vi hadde flere meglere oppe. Noen la seg under dette og noen mente opp til 1.850. Jeg må innrømme at jeg synes det er rart at det skal stå så lavt for vi har pusset opp alt i hovedetasjene (en sokkelleilighet vi ikke har pusset opp). Nytt, flislagt bad, nytt kjøkken, nye gulv osv. Når jeg ser hva som ligger til den prisen i samme by så er det bare OPPUSSING, OPPUSSING, OPPUSSING! Vi gikk for den megleren som vi følte ga oss best deal og som vi likte personlig.

Huset har ikke stått lenge. Litt over en uke og hatt en visning. Virket som folk likte det de så på visning, men man vet jo ikke. Selvfølgelig er det jo alltid noe å gjøre, for det er et eldre hus, men jeg synes man får mye hus til den prisantydningen.

HI

Skrevet

Hvor stort er det da? og hvor i landet?

Skrevet

Ble ikke solgt :( Alle trakk seg :-(

HI

Skrevet

Det er et vanskelig marked nå dessverre. Hus ligger ute gjennomsnitt i tre mnd. Dere har bud inne og det er positivt. Veldig sjelden noe går over takst om dagen. Men som sagt alt kommer an på tomt og beliggenhet og hvor i landet dette er selvfølgelig.

Lykke til videre:)

Skrevet

Det er, dessverrre, en antydning om at "markedet" (les: potensielle kjøpere) mener at taksten er for høy. Og det er markedet, ikke taksten som bestemmer prisen. Et hus er til enhver tid verdt så mye som "markedet" vil gi. Taksten er en ANTYDNING fra en kvalifisert person (dersom det ikke er "meglertakst", men ordentlig "takstmanntakst"...) om hva han TROR markedet vil gi på det tidspunktet han skriver taksten. Men markedet (altså de kjøperne som er ute etter et slikt hus) har ALLTID siste ordet.

Enten har "markedet" ikke vært tilstrekkelig godt nok orientert (les: huset feil/for dårlig annonsert) eller så har du fått "markedets takst" på huset nå. Og det er DEN som til sjuende og sist er avgjørende.

Om 14 dager er kanskje "markedets takst" annerledes. Opp eller ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...