Gå til innhold

Hva er den sprøeste påstanden du har hørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den sprøeste påstanden du har hørt eller rådet du har fått om graviditet, fødsel, amming, osv? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Graviditet:

"Det er egentlig ingentign som heter bekkenløsning, det er bare noe gravide tror de får fordi de har hørt om det" fra fysioterapaut! Gjett om jeg ikke gikk til ham flere ganger da! Makan...

Fødsel:

"Du er førstegangsfødene, derfor går det ikke an at det går fort!" Denne fra JM, vel jeg gikk fra 2.10 cm på litt over en time. Lurer på om hun virkelig hadde utdannelse og erfaring jeg?

"Du må bare puste riktig, da gjør ikke riene vondt" fra en JM-student som ikke selv hadde barn. Fikk i hvertfall latteranfall som dempet smertene litt, hehe...

Amming:

"Du må amme fra begge bryst hver gang, ellers så blir ikke babyen mett" på barsel når jeg fikk førstemann. Takk til dem for å gi meg brystbetennelse og overproduksjon av melk ja... Noen har faktisk nok melk til å amme fra kun ett bryst pr ammestund.

Skrevet

Hæ? sa de det om amming? Jøss, jeg er en amme-særing selv jeg da. som klarte å gjøre gutten mett fra ett bryst om gangen i 6-7 måneder...

Skrevet

fordi datteren min fikk mme kom hun til å bli mindre intelligent enn barn som får morsmelk...

Skrevet

Jepp, de sa også at det var viktig at han fikk mat hver 3 time og at jeg burde føre skjema, at brystskjold ville ødelegge ammingen (vel, de reddet ammingen) og at man aldri kunne ha for mye melk (jeg kunne glatt pumpe ut opp til en hel liter med melk etter jeg hadde ammet på det verste). Hun ene sa også at babyens badevann skulle være 40 grader!!! Nå i ettertid har jeg jo lurt alvorlig på kompetansen på noen av de ansatte der oppe, alt de fortalte meg var jo helt hull i hode, men ejg var førstegangs, ung og usikker, hadde null erfaring med spedbarn og trodde jo de faktisk visste best. Heldigvis fikk jeg en fornuftig helsesøster som kunne hjelpe meg til rette med ordentlig råd etterhvert. Jeg gjorde jo alt de sa utenom det med badevannet, der ringte det heldigvis en bjelle i mitt hode også ;-)

Skrevet

Herregud! Jøss. Ingen sa noe slikt til meg. Var det på KK? De sa stort sett ingenting til oss der da.

Skrevet

En romener sa til meg at jeg kunne da ikke føde normalt siden førstemann kom med ks. Da ville jo livmora revne....

Grekere fortalte at i hellas blir de som vil føde vaginalt forsøkt overtalt til ks siden det er mye lettere og bedre for både mor og barn.

Skrevet

Ja, på KK

Hun ene var veldig gammel, så vet ikke om det har noe å si?

Skrevet

Oi oi! Mye rart! :-)

Skrevet

Førstemann ble tatt med hastesnitt, og samme dagen kom først oldemor til babyen, la hodet på skakke og sa: "så synd at det ble keisersnitt, for da kan du ikke få flere barn". Kort etter kom svigermor og sa:"Så synd at det ble keisersnitt, for da kan du ikke føde normalt seinere"

Heldigvis hadde begge to feil!

Ellers så er vel det sprøeste jeg har hørt noen sinne en gammel klassekamerat av meg, som bare har døtre, som mente at kona hans var så feminin at kroppen hennes drepte guttesædcellene slik at hun bare fikk jenter...

Skrevet

Ha ha - fantastisk!!

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Dette har jeg hørt fra yngre dibbere og himmel og hav.. at man ikke kan føde vaginalt etter ks, og det blir ALLTID ks etter ks.. hehe.. ler meg ihjel av sånn uvitenhet... :-)

Skrevet

fostervannet begynner å koke hvis du tar solarium...

Skrevet

I amerika er det sånn...Har man valgt KS eller MÅTTE ta det en gang, så får de ikke som valg å føde vaginalt senere....Isåfall må de ta den fulle og hele risk selv og ikke forvente hjelp fra helsepersonell :o)

Så det på Legene for litt siden:o)

Skrevet

Ha ha, himmel og hav nå humret jeg. Så feminin at det dreper guttecellene. Heisann hvor var du i timen da gutt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...