Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Leste litt i en graviditetsbok jeg har om at det er mulig for rundt 5000kr å hente stamceller fra navlestrengen rett etter at barnet er født og lagre de. Men sto veldig lite om dette. Noen som har saklige synspunkter for hvorfor man bør/ikke bør gjøre dette? Vet veldig lite om det selv, og vet at det ikke er forsket så mye på dette med stamceller. Men hvis man har råd og barnet ikke tar skade av dette på noen måte (siden det er etter fødselen og navlesstrengen uansett skal kuttes) Er det ikke da "lurt" å lagre noen stamceller tilfelle man kan få bruk for de senere ved sykdom osv? De kommer jo til å forske mer og mer på dette
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Fant denne linken hvor det står litt for og imot http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/navlestreng_til_fremtiden/29330 Ble litt nyskjerrig, noen her inne som har lagret stamceller eller vurdert det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå