Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Et hus som blir etterlatt med diverse møbler, askebeger og ølflasker SAMMEN MED lekene på barnerommet (og i resten av huset), muggen mat OVER ALT, bikkjemøkk utenfor døren og piss inne, flasker som er blitt brukt til å røyke andre ting enn tobakk, antar jeg og kliss og MØKK overalt! Midt oppi dette en mor og en far til et barn på 4 år og en til på vei.... Dette er noe av det mest hårreisende jeg har sett noensinne og jeg unner INGEN barn å leve oppi sånt!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Godt at det finnes folk med baller til å si i fra.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Ja, jeg har ikke ord for hvor trist og fryktelig det er! Håper bare de får tatt tak i det før det går lengre!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 flott at du tar tak i det! Skulle vært flere som deg!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Bra du har varslet BV:) Er nok altfor mange slike hjem som det aldri blir varslet om... Men hvordan fant du det ut? Noen du kjenner?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Noen jeg kjenner som leier ut et hus som disse folkene leide...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Merkelig ingen har sett det før da.. De har tross alt hatt barn i 4 år, og begynte sikkert ikke med uvanene sine i går liksom!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Barnevernet kommer ikke til å løfte en finger. Har mista troa på dem helt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 De har flyttet fra sted til sted. De har bare leid denne boligen i 5 mnd -ikke betalt husleie, truet de de leier av og vært helt fryktelige. Det er sikkert fler som har set hvordan de har vært -håper de har gjort det samme som meg!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Det er noen som aktivt flytter fra sted til sted og flykter på det viset fra bv.. Så nå kommer de nok til å forsvinne til et annet sted hvor ingen kjenner de og starte på nytt med alt. du kan politianmelde hasjen f.eks, kanskje det skjer mer da, når politiet blir innblanda? Er liksom ikke så lett å flytte unna..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #11 Skrevet 5. juni 2009 Nytter ikke å flytte fra BV. Har du først kommet inn i papirene deres, så passer de på å få med seg hvor du flytter til, slik at BV i den nye kommunen kan ta tak i problemet. Det har nok vært folk som har vært for feige til å si fra tidligere, så godt at det endelig skjer noe der!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 De jeg snakket med på BV sa ihvertfall at det ikke var noen fare for at de ikke kunne fange de opp, så jeg tror nok det er vanskelig. De har jo en folkeregistrert adresse et eller annet sted, samt at jeg ga de opplysninger om mor og far til de begge. Barnet går jo også i bhg og det er jo ikke så lett å få ny plass til han med det første. Håper bare de får "berget" dette stakkars barnet. Ikke minst, det ufødte! HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Høres ut som gammel nabo av meg. Men de her hadde 5 barn, hvorav datteren på 4 gikk til barnehagen selv. Helt jævlig. Jeg også ringte bv vakta en gang, da hadde jeg hatt 4 av barna fra kl 07. om morgenen(de kom på døra på besøk) og foreldrene kom 19. Da var jeg så sinna at jeg havnet i verbal kamp med faren pga bv-vakta jeg hadde ringt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 Det interkommunale samarbeide innen barnevernet fins ikke. Det er velkjent blant alle som forsøker å unnslippe barnevernet. Flytter du fra en kommune til en annen, starter du med et nytt blankt ark. Dette er sikkert på godt og vondt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #15 Skrevet 5. juni 2009 Det er desverre slik at det går ann å flykte fra bv bare ved å flytte, men kommer bv godt inn i saken før de flytter er det større sjans for at de får gjort noe med dette. Uansett gjorde du en kjempegod ting ved å melde de til bv, de fleste ville latt vær desverre!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #16 Skrevet 5. juni 2009 Hvis dette er tilfelle -det at de kan flytte fra sted til sted og på den måten "unslippe" BV- skal jeg saktens stå på tlf til de gjør noe med det!!! Takk for støtte! Dette bør alle gjøre hvis de ser barn ha det på noen måte vondt! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå