Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg er i permisjon med 80 % dekning nå, og skal begynne på jobb igjen i august. Har fast 100% stilling som sykepleier i sykehus. Er gravid og skal ut i ny permisjon med 100 % dekning tenkte vi i desember. Fastlegen mener at dette ikke kan gå an, at jeg ikke har opptjent rett til ny permisjon med lønn. Stemmer dette, folkens? Fikk angst av dette nå, kjenner jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Legen din tar feil. Pengene du har no er med på å danne nytt grunnlag for nye foreldrepenger og om siden du er annsatt i 100% fast jobb regner jeg nesten med at du får full opptjening når du går ut og jobber noe i din faste jobb. Om du ikke hadde kommet deg ut i jobb mellom permisjonene, men blitt sykemeld ville du fått 80% av 80% i neste permisjon . Så du ville fått noe uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Foreldrepenger og sykepenger, ja muligens dagpenger danner grunnlag for nye foreldrepenger. Dvs at om du har vært i permisjon med rett på foreldrepenger kunne du gått rett inn i ny permisjon uten å jobbe i mellom. Så den måten du gjør det på her, er helt riktig, legen din er visst ikke så oppdatert:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Legen din har rett. Du må ha vært i jobb i 6 av de ti siste månedene før du går ut i permisjon. Begynner du i august rekker du ikke å få full opptjening og får bare engangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Å ha vært i lønnet permisjon teller som opptjeningstid, ditt nek!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Foreldrepenger ved fødsel Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel. Hvem kan få foreldrepenger Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger foreldrepenger ved fødsel og adopsjon svangerskapspenger omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom pleie- og opplæringspenger dagpenger under arbeidsløshet Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være lønn fra arbeidsgiver under utdanning ventelønn omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom pleie- og opplæringspenger avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med. Anonym 9:15
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Tusen, tusen takk igjen! Til deg lengre oppe som sa at legen hadde rett: Legger du inn svaret ditt for å være stygg, eller visste du ikke bedre? HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #11 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du kaller folk for nek fortjener du at folk legger ut svar for å være stygge.Det er er mennesker som deg som gjør det ukoselig her inne. Hvis du legger ut et spørsmål må du tåle at folk gir svar ut fra hva de tror er riktig uten å kalle de for nek. Som de fleste spørsmål har folk ulike oppfatninger og meninger om en sak. Folk flest her inne svarer etter beste evne og ikke for å være stygge. Du har fått det svaret du lurte på, så hva gjør at du ønsker å fortsette å henge ut en som forsøkte å hjelpe deg å svare på det du spurte om. Har du aldri sagt eller gjort noe feil?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 ettersom jeg forstod så var det ikke HI som kalte noen nek ovenfor, men kommenterte det litt nedenfor....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har ikke svart annet enn tusen takk i denne tråden, og spurte om noen svarte for å være stygg eller uten bedre viten. Jeg har altså ikke gjort meg skyldig i å kalle noen for nek! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå