Gå til innhold

Får jeg ikke permisjon med lønn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon med 80 % dekning nå, og skal begynne på jobb igjen i august. Har fast 100% stilling som sykepleier i sykehus. Er gravid og skal ut i ny permisjon med 100 % dekning tenkte vi i desember. Fastlegen mener at dette ikke kan gå an, at jeg ikke har opptjent rett til ny permisjon med lønn.

Stemmer dette, folkens? Fikk angst av dette nå, kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen din tar feil. Pengene du har no er med på å danne nytt grunnlag for nye foreldrepenger og om siden du er annsatt i 100% fast jobb regner jeg nesten med at du får full opptjening når du går ut og jobber noe i din faste jobb. Om du ikke hadde kommet deg ut i jobb mellom permisjonene, men blitt sykemeld ville du fått 80% av 80% i neste permisjon . Så du ville fått noe uansett.

Skrevet

Foreldrepenger og sykepenger, ja muligens dagpenger danner grunnlag for nye foreldrepenger.

Dvs at om du har vært i permisjon med rett på foreldrepenger kunne du gått rett inn i ny permisjon uten å jobbe i mellom.

Så den måten du gjør det på her, er helt riktig, legen din er visst ikke så oppdatert:-)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tusen takk til deg også!

Skrevet

Legen din har rett. Du må ha vært i jobb i 6 av de ti siste månedene før du går ut i permisjon. Begynner du i august rekker du ikke å få full opptjening og får bare engangsstønad.

Skrevet

Å ha vært i lønnet permisjon teller som opptjeningstid, ditt nek!

Skrevet

Foreldrepenger ved fødsel

Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel.

Hvem kan få foreldrepenger

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

sykepenger

foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

svangerskapspenger

omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom

pleie- og opplæringspenger

dagpenger under arbeidsløshet

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

lønn fra arbeidsgiver under utdanning

ventelønn

omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom

pleie- og opplæringspenger

avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.

Anonym 9:15

Skrevet

Ditt nek... he he.., den var bra :-)

Skrevet

Tusen, tusen takk igjen!

Til deg lengre oppe som sa at legen hadde rett: Legger du inn svaret ditt for å være stygg, eller visste du ikke bedre?

HI

Skrevet

Hvis du kaller folk for nek fortjener du at folk legger ut svar for å være stygge.Det er er mennesker som deg som gjør det ukoselig her inne.

Hvis du legger ut et spørsmål må du tåle at folk gir svar ut fra hva de tror er riktig uten å kalle de for nek.

Som de fleste spørsmål har folk ulike oppfatninger og meninger om en sak. Folk flest her inne svarer etter beste evne og ikke for å være stygge.

Du har fått det svaret du lurte på, så hva gjør at du ønsker å fortsette å henge ut en som forsøkte å hjelpe deg å svare på det du spurte om.

Har du aldri sagt eller gjort noe feil?

Skrevet

ettersom jeg forstod så var det ikke HI som kalte noen nek ovenfor, men kommenterte det litt nedenfor....

Skrevet

Jeg har ikke svart annet enn tusen takk i denne tråden, og spurte om noen svarte for å være stygg eller uten bedre viten. Jeg har altså ikke gjort meg skyldig i å kalle noen for nek!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...