Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Får dere sånn sjekk på svangerskapskontrollene? Det er vel vanlig å få en undersøkelse når det nærmer seg? Er i uke 28 og går annen hver gang til jordmor og lege. Har mannlig lege, så vil helst ikke at han skal gjøre det...hehe...blir så flaut siden han er fastlegen min. Kan jeg evnt høre med Jormor? Har aldri hatt en sånn undersøkelse før, men alt er normalt "der nede"
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Det er likevel til å anbefale GU når man har begynt å bli seksuelt aktiv, rett og slett fordi det er så mye som vi kvinner ikke kan se, og ikke minst for å sjekke seg for kjønnssykdommer uansett om man bare har hatt en sexpartner. Det hjelper sikkert ikke så mye at jeg sier det, men du trenger ikke være flau for å gå til fastlegen din. Han har sett flere underliv enn han har tall på, det er jeg sikker på. Alle legene som har undersøkt mitt underliv (2 mannlige og 2 kvinnelige) har vært rolige, profesjonelle, hyggelige og respektfulle. MEN! Verdt å tenke på: Begge de kvinnelige var en god del mer hardhendte enn de mannlige. Har hørt fra flere at det ofte er sånn. Etter en vanlig GU pleier jeg ikke å tenke over at jeg har flasha livmortappen min engang, det går fort og greit, er rimelig smertefritt, og dessuten ganske viktig. Hør med legen eller jordmor om du skal ha før du føder, si at du aldri har hatt før, og evt om jordmor kan gjøre det hvis innlegget mitt ikke har "roet" deg litt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Det er vanlig å ha en slik undersøkelse helt i starten av svangerskapet. Rart legen din ikke har gjort det? Det er ikke farlig,og går fort over. Legen din har gjort det tusen ganger, og tenker ikke over det som rart- ikke vær flau!! Tror ikke det er vanlig å "rote" for mye oppi der nå så sent i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vet jeg vet:p hehe, man må bare gjennom det. Kunne vært greit å bare sjekke at alt er som det skal. Og synes egentlig det er litt rart at man ikke har en slik kontroll på svangerskapskontrollen. Trodde man hvertfall måtte minst EN gang før fødselen? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Det er like vanlig å ikke ha en slik undersøkelse i starten av svangerskapet... Så ville være litt forsiktig med å si at det er rart legen hennes ikke har gjort det... HI, jeg skjønner deg godt at du ikke vil at fastlegen skal se oppi der. Særlig siden du aldri har hatt en sånn undersøkelse før. Du kan godt å gjennom hele svangerskapet uten en eneste gynekologisk undersøkelse. Det har jeg gjort, og jeg har tilogmed gått til svangerskapskontroller hos gynekolog. Når du er ferdig med fødsel så kan du få henvisning til en gynekolog av legen din, så kan du få utført etterkontrollen der. Hvis du ikke vil at fastlegen skal utføre slike undersøkelser, så er det ikke nødvendig heller. Er jo en grunn for at det finnes gynekologer :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Hadde ikke en eneste gynekologisk undersøkelse under graviditeten. Verken av lege eller jordmor. Første gangen noen sjekket meg der nede var på overtidskontroll på sykehuset 1 uke over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå