serina Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 .. at natten varer helt til sju og ikke fem-halv seks! Har sovet natten gjennom siden han var 2 mnd, nå har han begynt å våkne grytidlig og bare griner. Vil jo helst ikke begynne å gi mat igjen på natten men orker ikke være våken å høre på grining fra kl 5 av hver morgen.. hva gjør jeg? Hilsen trøtt mamma
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hehe, gutten min tar mårra klokka 4 ;-) D har han gjort hele tia, slektes på mamman sin :-P Nån gang må man bare akseptere at dm e A-menneska ;-) Men d finns nån råd som KAN funke ;-) Har dokker rullegardin på soverommet, så d e HELT mørkt? :-) Evnt svartsekka foran vindue? Hjelpe d å ta han oppi senga til dæ? Evnt at han ligge å pusle dær å du sove videre om du e veldig trøtt? Hjelpe d å gi litt varm melk kanskje? Men når ska sies, så e d mulig han trenge litt kraftigere kost, kanskje til kvelds å evnt 1 nattmåltid, f.eks velling fra flaska? Gutten min i samme alder spiste hver 2-3 time, men da vi bynnte me tjukk velling fra flaska så blei d til 3 gang hver natt istedet ;-) Nu e han 7 mnd om nån daga å spise fortsatt ei stor flaska velling på natta ;-) Lykke til så mye! :-)
Høna08 Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Hei, det er mange små som begynner å trenge litt mer mat når de er på den alderen. Vet om flere som har hatt unger som har sovet natta igjennom og så ved fire/fem måneders alder begynt å våkne for mat igjen. Så jeg tror rett og slett han våkner fordi han er sulten jeg.... Ville nok bare ammet han (eller gi flaske hvis det er det du gjør) og sett om han sov videre da. Da får jo du også sovet videre :-) Så får du heller bare tenke på hvos heldig du har vært som har hatt en unge som har sovet natta igjennom leeeeeeeenge (og at det sikkert kommer tilbake om ikke altfor lenge, nå er jo strengt tatt å våkne klokken fem å sove igjennom natta i mine øyne da...) :-D
serina Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2009 jeg tror jeg må prøve ut en del av disse rådene før jeg kapitulerer og lar dagen vår starte 5. Det får nå være måte på a-menneske.. Skal teipe de mørke, lystette rullegardinene til veggen, så det ikke kommer lys inn. Også tror jeg at jeg vil prøve å gi han mat om han våkner så tidlig i morgen. Ellers så skal jeg jo snart begynne å gi litt fast føde, men tenkte å vente til vi er tilbake fra en USA tur i begynnelsen av juli! Men det kan jo kanskje hjelpe han til sove de timene lengre utpå morgenen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå