Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg er 23 og tannlegen ser ingen tegn til visdomstenner enda. Er det mulig at noen ikke har de? Jeg skulle jo tro at man ser de, selv om de ikke er på vei opp enda. Jeg var riktignok veeeldig sen med de siste melketennene, trakk den siste da jeg var 18. Hvor gamle var dere da dere fikk deres?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hadde selv fullt sett før jeg var 22 (og trukket den ene pga at den var råtten til den var 23...). Har to søsken og begge hadde sine i komplett utgave før fylte 25, min bror hadde sin første før han 17 1/2..... Men jeg vet om folk som ikke har sett snurten til dem før de har vært 27-28. Det varierer visst veldig, etter hva jeg har forstått.Alle har visdomstenner, men det finnes folk hvor ikke alle bryter frem, de er bare synlige på røntgenbilde. Men at INGEN skulle bryte frem har jeg aldri hørt om.
prebs Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har hørt at ca.25% ikke får noen visdomstenner i det hele tatt, og noen får bare to. Jeg er dessverre ikke blant de heldige der. Jeg begynte å få mine oppe da jeg var 23 (relativt sent, altså), og så kom det ingen nede - og jeg trodde jeg slapp med to oppe. Inntil tannlegen fortalte meg tennene lå og "godgjorde" seg nede i kjeven og ikke kom opp, så de må opereres ut. Jippi! Men veldig vanlig at visdomstennene i underkjeven ikke kommer opp, har jeg forstått.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 "Veldig vanlig" at tennene i underkjeven ikke kommer opp i det hele tatt, er nok å ta får hardt i. Men det er slett ingen medisinsk sensasjon, de aller fleste tannleger med noen år i faget har sett tilfellet før, ikke en, men flere ganger. Og de KAN plutselig finne ut at de vil opp når man nærmer seg 40.... Å operere slike "tannanlegg" ut er det ingen grunn til, så lenge de ikke gir en plager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå