Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 merkelig navn. Høres ut som noe min far kunne kalt katten sin for på kødd
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Har hatt en foreleser med det navnet, hun er dansk. Bare positive assosiasjoner, flott dame!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 haha, den med katten var god! Men jeg elsker navnet for tiden. Klassisk pent, kort, enkelt, vakkert. Og enn så lenge et stykke unna topp ti listen på ssb.no
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Iben er kjempe fint! Men er det ikke et guttenavn? Noen her har skrevet at det er jentenavn. Det kan vel ikke stemme! Jeg har lurt på dette navnet til gutten min, så får no håpe jeg ikke hadde gitt han et jente nav i såfall! =)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Iben er unisex Men jeg synes det passer best på jenter. Ei i klassen til ungen min heter Iben Renate tror jeg.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Jeg syntes det høres ut som et guttenavn ja. Men stygt er det jo ikke:)
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #10 Skrevet 5. juni 2009 Fint, men siden jeg bare kjenner to som heter dette og begge er gutter, så klarer jeg ikke å tenke på det som jentenavn. Er jo forsåvidt praktisk da dersom du ikke vet hva du får, da kan babyen hete Iben uansett om det er gutt eller jente, hehe...
Girl Next Door Skrevet 5. juni 2009 #11 Skrevet 5. juni 2009 Jeg vet både om en mann og ei dame som heter det, og synes begge de kler navnet sitt veldig godt iallefall, på hver sin måte. Jeg liker det godt, nevnte det som et forslag til samboer når jeg gikk gravid, men han likte det ikke i det hele tatt, sa det minnet om Idun:/
Gjest -<<- Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 Jeg synes det er pent. Det er forøvrig mest benyttet som jentenavn i Norge, men kan brukes til både gutt og jente.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Ja, jeg spiller fotball med en ved det navnet. Men da sambo hørte det sa han "Hææ? Er ikke det et guttenavn?" Nei, tydeligvis ikke =)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 Blir nok brukt mest som jentenavn i Norge, ja. Det står iallefall som jentenavn i navneboka:-) Jeg synes det er kjempefint, men som sagt blir det litt feil for meg å kalle en gutt det.
prebs Skrevet 5. juni 2009 #15 Skrevet 5. juni 2009 Jeg synes Iben har en pen klang - og for meg er det definitivt et jentenavn. Men det er et minus at det kan brukes på begge kjønn, så jeg kunne ikke ha benyttet navnet på mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #16 Skrevet 5. juni 2009 Iben er et kjempefint jentenavn! Jeg kunne fort brukt det selv (på mitt ufødte barn) hadde det ikke vært for at kusinen min heter det:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #18 Skrevet 5. juni 2009 Iben er et ganske vanlig JENTEnavn i Danmark, (jeg kommer fra Danmark, så jeg kjenner et par jenter som heter det). Gutter heter Ib. Første gang jeg hørte navnet Iben på en gutt i Norge, ble jeg helt forvirret, og tenkte at foreldrene måtte ha misforstått et eller annet...
prebs Skrevet 5. juni 2009 #19 Skrevet 5. juni 2009 Hehe, jeg har en katt som heter Preben, og han blir ofte kalt Prebs. Derav nicket ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå