¤¤angelina¤¤ Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jenta mi er snart 10 mnd og våkner 2.-3. hver time om natta. Tar ikke smokk (eller flaske), så det blir til at jeg må frem med puppen. I tillegg gråter hun høyt i søvne flere ganger etter at hun har lagt seg og frem til første amming. Hun snur seg til magen, romsterer rundt i senga, reiser seg. Har prøvd med nattavvenning 3 ganger og det gikk faktisk greit, men så er hun konstant tett, syk, tenner, og da greier jeg ikke å nekte henne pupp. Nå tror jeg det kommer tenner igjen, tann nr 5 og 6, og har ikke lyst til å nekte henne puppen nå heller. Hva skal jeg gjøre? Vente 1 uke til og se om tennene har kommet og ta nattavvenning igjen? Eller er det bare dårlig vane, ta nattavvenning selv om hun får tenner? Føler at jeg bør vente, men blir snart gal av å sove så avbrutt. 10 mnd! Nå burde hun virkelig sove hele natta! Føler meg helt låst til henne når hun ikke tar flaske eller kopp. Kan ikke dra noen steder etter at hun har lagt seg heller, for jeg vet aldri når hun våkner igjen. Og legginga som gikk så perfekt, er også helt på tryne nå. Ammer henne, kveldsstell, legging, så er det hylgrining til jeg kommer med puppen 1 eller 2 ganger. Er lei!!! Skal egentlig i bryllup snart, men ser ut til at jeg ikke kan dra...synes det er litt idiotisk når jenta er så "gammel"!! Føler at jeg har kommet inn i en ond sirkel med bare rot! Kan ikke dere gi meg en super oppskrift på hva jeg skal gjøre?
Clementine Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Dattera vår fikk mat om nettene til hun var nærmere året, og selv om hun sluttet med pupp om natta så sover hun slett ikke hele natta, og nå er hun over 3 år. Noen barn er bare mer urolig om natta har mer problemer med å sove har jeg innsett. Foreslår at far eller besteforeldre tar nattavvenningen for deg, så du kan sove i fred og ro på et rom for deg selv neste gang dere skal til. La henne få vann hvis hun er tørst. Trenger ikke være flaske. Gi henne kopp. Så kan det være hun drikker vannet og legger seg til å sove igjen. Lykke til, vi er mange som føler med deg.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2009 Takk for svar! MEN: De besteforeldrene som bor i nærheten er dessverre litt for skrøpelige (mannen min er attpåklatt) til å ta nattavvenning. Og foreldrene mine bor 90 mil unna. Mannen min tar gjerne avvenninga, har delt på det de andre gangene, men det er bare det at vi bor i et såpass lite hus at uansett om jeg bruker ørepropper, så sover jeg MINDRE de nettene han tar avvenning. For hun griner ENNÅ mer når han nekter henne pupp enn når jeg gjør det. Har ikke hjerte til å dra fra dem heller. Blir mye styr også, må ha barnevakt til det andre barnet vårt i tillegg. Men bare jeg føler at jeg kan ta nattavvenning igjen, så har det vært forholdsvis fort gjort. Jeg er bare i tvil pga at det ser ut til at det kommer 2 tenner, og da synes jeg synd i henne... Flere synspunkter? Gode råd?
Clementine Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Nei, vanskelig å hjelpe deg. Skjønner du holder på å tørne. Sovner hun raskt når du tilbyr puppen? Er det for kosens skyld hun vil ha pupp eller er hun faktisk sulten hver gang hun våkner? Hvis du har klart avvenning før, så skal det jo ikke være nødvendig med disse måltidene, og da er det jo bare for kos hun vil ha pupp. Da må du nesten finne noe som kan erstatte puppen for henne. Siden hun ikke vil ha flaske heller. Hva skjer hvis du sover sammen med henne noen netter, men ikke gir puppen? At hun får klare seg med smokk el.? Hadde nok valgt avvenning jeg, det er jo ikke sikkert hun blir like søvnløs for hver nye tann. Gommene kan du smøre med noe greier fra apoteket så det ikke skal bli sårt.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk for svar igjen! Nei, hun spiser til puppen er tom, og det er ganske mye. Men tror det bare er for kosens skyld. Begynte avvenning i går kveld. Måtte først ta en solid skrikerunde ved legging, lå ved henne til hun sovna, var mindre skriking i søvne enn nettene før. Men våkna halv ett til første amming. Ammet da, men da hun våknet kl 03, tok jeg henne opp i senga og trøsta henne til hun sovnet, og det tok ikke såååå lang tid. Våknet igjen seks, og da ammet jeg. Var våken til 7, men da sovna hun igjen og sov til halv ti! Vil ikke kutte alle måltidene på en gang, så tror jeg gjør det sånn noen netter og deretter tar jeg halv ett-måltidet. I kveld var det mye mindre styr ved legging, men måtte legge meg ved siden av henne for å få henne til å roe seg. Men synes da det er fremgang Smokker blir hun illsint av, har prøvd ganske mange typer nå! Har prøvd dentinox, men vet ikke om det hjelper, eller om hun har vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå