Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 2 Pinsedag klokken 0700 kom polakkene til naboen og hamret på huset utvendig. Klokken 11 gadd vi ikke irritere oss lenger og ringte politiet. Selv om de var underbemannet valgte de å sende en bil og sørget for at de måtte pakke sammen. Lederen for bygningsarbeideren var tydeligvis norsk for vi hørte han forklare politiet at han selvsagt visste at det ikke var lov. Tulling! Så den nevnte paragrafen er absolutt ikke død og begravet men lever og blir håndhevet av politiet fremdeles.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Ja, at den lever i beste velgående, er det en del hageeiere og hobbysnekkere her i bygda også som har fått oppleve. Mer enn en av dem har fått besøk fra lensmannskontoret under "dagens dont" , med klar beskjed om at støykilden (alt fra høyttrykksspyler via plenklipper til sirkelsag) blir konfisert om ikke støyet opphører UMIDDELBART. Og da er det ikke snakk om "bare å klippe ferdig raden", eller "bare å sage ferdig plata". Selv har vi alltid fått høre at lensmannskontoret her er usedvanlig nidkjært i tjenesten, som gidder å bry seg med slikt, og at det ALDRI skjer andre steder. Godt å lese at slikt ikke er tilfelle! Her vet jeg det prioriteres akkurat like høyt som en fest som har gått av hengslene kl 0400 lørdag natt/morgen. Altså ikke helt på topp, men temmelig høyt. Og jeg vet også at lensmannskontoret tar en sjekk på eget initiativ også. Det er nemlig huseiere med en halv kilometer til nærmeste nabo som kunnne klage som også har hatt besøk! Og jeg tror neppe noen i bygda er så "ømfindtlige" at de vil klage på motorsag som befinner seg 500 m bortenfor dem!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 He he HI her. Jeg bor midt i en av norges største byer og ble faktisk mektig imponert da jeg så politiet balansere seg over vollgraven rundt huset som det ble bygget på. Selv mener jeg at jeg ikke gidder bry meg om naboen vasker bilen men høylytt, vedvarende og tydelig unødvendig støy er jeg ikke fan av. Det er altfor få som gidder bry seg og enda færre som gidder å vise hensyn.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Har man en lov, så har man en lov. Og jeg vet at endringer har vært drøftet av Stortinget for ikke så altfor lang tid siden. Uten at man gjorde endringer. Men bare det at loven ble drøftet og bevart utendret, er vel et tegn om at den ikke er "gått ut på dato"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå