Trebarnsmamma30 Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Leste på tekst tv i dag at det var en tobarnsmor som var tatt i trygdesvindel, hun hadde motatt støtte som aleneforsørger selv om hun var samboer i virkeligheten. Dette var blitt oppdaget av NAV fordi hun hadde oppgitt sivilstatus samboer på facebook.. hun hadde svindlet til seg over 350 000 kr på 2,5 år, og fikk 6 mnd ubetinget fengsel..
* 5 om dagen * Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 det er vel ikke bare det at folk er dumme,men de har ikke fått med seg det at det offentlige bruker mere og mere fb for å se om de finner noen opplysninger. og litt uvitende om hvordan de kan blokkere siden sin,så bare venner får innsyn. men jeg synes å mene at jeg husker dette er en litt gammel sak de har tatt opp i dagens aviser på nett.
Trebarnsmamma30 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Godt mulig det er en eldre sak, bare kom over det mens jeg leste nyhetene for en stund siden.. men uansett er det jo ikke akkurat smart å oppgi at en er samboer på facebook når mange kanskje tror hun er aleneforsørger, vet jo aldri hvem som sladrer heller.
* 5 om dagen * Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 nei det er helt sikkert...der er jeg helt enig :-)) hun la jo opp til det selv på en måte.
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Det er vel flere opp gjennom årene som har blitt overrasket over at både sjefer og offentlige instanser vet hva internett er og vet hvordan man bruker google... Men det er jo en saftig lærepenge(som er helt på sin plass) i det å ikke lyve mer enn man har kontroll på.
* 5 om dagen * Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 og da er det ikke rart at vi som foreldre til skolebarn blir innkaldt til møter ang nettbruken...det er vel ikke så mange som tenker på hva ting kan føre til,det som en legger ut av bilder og innlegg.... (ihvertfall av de jeg har på vennelista min på fb og nettby)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå